Förlossningen

Igår var vi in på förlossningen i några timmar. Hade sammandragningar från halv tolv som kom var tredje till var tionde minut, men de gjorde verkligen inte ont. Ringde södra bb för att höra va de tyckte eftersom sammandragningarna ändå hållit i sig så pass länge, även om de inte var smärtsamma. De ville ha in mig på en koll för att se så att det inte var så att jag öppnade mig tyst.
Århundradets tråkigaste sjukhusbesök på fyra och en halv timme visade regelbundna "värkar" med tre minuters mellanrum, de flesta kände jag inte ens själv överhuvudtaget. Jag är en centimeter öppen men det kan man ju vara länge utan att något är på gång.
Vid ett kraschade vi i säng helt slut båda två och idag är jag helt slut! Det märks att kroppen har jobbat..

Spänningen tätnar med andra ord!



» mosan

spännande att se när förlossningen kommer igång!! :)
lycka till och hoppas den går smidigt!

2013-05-21 // 09:35:52

Åh vilken fin bild! :)

2013-05-21 // 12:34:45

Underbar bild! Lycka till när det sätter igång. Gud så spännande :)

2013-05-21 // 13:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback