Barnmorskan

Igår var jag ju hos barnmorskan. Intressant besök må jag säga.. En barnmorskestudent var med under besöket. Och hon fick göra alla de saker som min vanliga barnmorska gör. Hon började med att känna hur Kolan låg med huvudet. "Väääldigt rörlig är hon i alla fall" said what!? Sist var hon ju i vart fall ruckbar bara.. Sen mätte hon sfmåttet "42 centimeter!" Men herregud min bebis har blivit en monsterbebis tänkte jag då!
Då kollade min barnmorska. Ruckbar bebis och sfmått 38. Phu! Studenten måste ha varit väldigt ny..
Hjärtljuden såg fina ut och mitt blodtryck med som vanligt. The ultimate pregnant lady..
Sedan inskrivningen har jag nu gått upp 14 kilo. Längtar till att bli smal och smidig igen gör jag definitivt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback