Svar till Er

Fått två frågor de senaste dagarna, och eftersom vår dator dött en smärtsam död så får jag svara såhär!
Bebiskläderna kan jag absolut visa en del av! Vi hare kanske fem sex plagg kvar sedan lollan var spädis, så resten har jag i princip fyllt på med från Kappahls Newbie. Men bilder kommer inom kort!

Och till dig Stephanie: man måste stå på sig som mamma! Jag vet att man känner sig som en jävla bitch rent ut sagt men för att man ska säkra sin roll som mamma gentemot sig själv tycker jag att du bör säga ifrån. Man kanske inte måste låta arg men om man bestämt förklarar hur man känner så kan oftast inte folk ifrågasätta, de får helt enkelt finna sig i det. Det har hänt några gånger när Louisa var liten att hon bara blev upplockad eller runtslussad mellan famnar. Jag blev helt kallsvettig och som tur var blev oftast Louisa obekväm till slut och tjöt ifrån. Annars brukade jag skämtsamt säga " jajaaaaaa det räcker, jag saknar henne nu ju".
Det jag också är glad över är att jag skrev på bloggen innan Louisa föddes hur jag ville ha det och då visste alla det och de flesta respekterade det.
Det finns alltid de som gör annat än vad man själv vill tyvärr och då får man försöka säga till på bästa möjliga sätt. Men usch vad man får ont i magen.. Lycka till!



Bjuder på Louisas första familjeporträtt som hon målade idag. Från vänster: enorma jag, Louisa i blått, en röd lillasyster och en kort grön pappa!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback