Bebisgos? Mamma och pappa och resten av världen?

När jag var gravid med Louisa skapade mina åsikter angående andras gos med min kommande bebis viss diskussion. Jag såg helst att ingen annan skulle hålla vår nya bebis första tiden. Inte heller besök när inpå var något jag ville ha.
Den här gången känner jag precis likadant. Första två veckorna kommer vi vara hemma hela familjen och lära känna det nya tillskottet. Leva i bebisbubblan och njuta!
Dessutom vill jag INTE höra några " ååååh får jag hållaaaa?". Ja jag kanske är hård men en bebis behöver inte några andra än mamma och pappa de första månaderna. Vi kommer förmodligen fråga när vi känner oss redo att någon annan ska få hålla. Självklart ska omgivningen också få njuta av Kolan men det behöver inte kramas bara för det. Som tur är verkar de i vår omgivning respektera allt det här, även om jag kanske uppfattas som en revirmärkande bitterfitta.
Är jag helt ensam om att ha de här känslorna? Det verkar nästan så!



Jag förstår dig absolut. När Stina var nykläckt var jag inte så intresserad av att andra skulle gå runt och bära på henne, byta blöja och trösta. Det där ville jag göra. Däremot fick de närmsta gärna hålla och lukta lite bebis. De få minuterna hon var lugn utan sin mamma. Till min stora glädje var inte Stina en nyfödd som tillät något slags "kölapp, efter dig är det min tur system".
Den här gången tror jag inte blir speciellt annorlunda. Vi kommer nog liksom sist ägna den första tiden åt att först och främst lära känns vår nya lilla familjemedlem, och framför allt låta Stina bli bekväm med syskonskapet.
De vi kallar våra närmsta är väldigt bra på att respektera våra val och önskemål, vilket vi uppskattar :)

2013-03-12 // 21:10:08

Vad kul att det var du på mvc här om dagen! Angående bebisgos- jag är preciiiiis likadan. Däremot har jag inte vågat säga ifrån om någon frågat om de får hålla, och resultatet av det har blivit att jag mått riktigt dåligt istället. Igår var svärföräldrarna här och de båda stod millimeter ifrån mig när jag bytte blöja och sedan pussade svärmor min lilla dotter på magen när hon låg i bara blöja. Jag ville bara säga "vad fan gör du?" men jag vågade inte. Kanske för att min pojkvän tycker att alla ska få hålla och inte ser något problem i att andra pussar bebisen. Om du har något tips till mig blir jag jätteglad!

2013-03-16 // 20:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback