Att föda barn

Från och med första maj kommer jag att gå på helspänn. Då kan förlossningen sätta igång när som helst. I början på juni är vi definitivt tvåbarnsföräldrar. Det skrämmer skiten ur mig när jag tänker på möjligheten att gå över tiden! Louisa kom fem dagar före beräknad födsel så den extrema väntan och paniken hann aldrig komma. Tänk om jag går över tiden denna gång!? Hade jag gått över med Louisa så hade det kanske känts lite lättare i och med att jag då hade ställt in mig på att så skulle fallet vara även denna gång.
Idag ringde jag södra bb för att höra om det gick att göra något för att öka chanserna för att få föda där även denna gång. Då visar det sig att jag känt barnmorskan som ringde upp sedan jag var bebis själv. Hon sa att hon skulle försöka öka chanserna för oss att hamna där! Det vore fantastiskt att få föda på södra bb ännu en gång, vi var så nöjda sist. Fantastisk personal och lugn miljö.



Jag gick över 9 dagar med mitt första barn och 14 dagar med mitt andra. Jäkligt segt och tråkigt men det är inget att göra åt. Dom kommer när dom kommer. Försök att inte stirra dig blind på bf-datumet.
Lycka till med förlossningen!
Kram

2013-03-28 // 11:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback