Att föda barn 2

En annan tanke som snurrar i mitt huvud är hur snabbt går det den här gången? Med Louisa tog det tretton timmar från första minsta känning och ungefär åtta timmar på förlossningen. Har såklart läst en massa om förlossning nummer två och rent generellt verkar det ju gå snabbare!? Det sa både läkaren jag träffade och min barnmorska också.
Dessutom verkar det som att andra förlossningen ungefär tar hälften av tiden. Ska jag föda på ungefär SJU timmar!? Kan någon ge mig ett hundraprocentigt svar, haha.
När jag föddes tog det 36 timmar, min syster sköts ut på ynka sex timmar. Bör vi skynda oss in!? Tänk om jag föder hemma!?
Eh ja, jag ÄR liiiiiite hispig kanske.. All ovisshet tar död på mig!!



Jag tror alla "andragångsföderskor" funderar över detta. Man hade ju ingen aning första gången, om hur något skulle bli. Men nu har man något att relatera till. Förlossningen med Stina tog 3 timmar, och från första känningen 7 tim. Vi har en timma in till bb, så visst funderar jag på hur det skulle bli om vi blev tvungna att föda hemma :)

2013-03-28 // 23:58:26

Jag har undrat samma sak, det sägs ju att andra barnet går snabbare.. Vilket blir lite stressigt för mig då det bara tog 4 timmar att föda vår dotter xD Hälften av tiden? Shit, då får nog jag bsätta mig på bb 2 veckor innan bf när det är dags för nästa. Och vi har en timme till bb, gör inte det hela mindre stressigt;)
Men det blir nog bra:) Ni hinner nog in iallafall:D
Lycka till!

2013-03-29 // 18:14:49

det e väl bara åka in vid första känningen :) för säkerhetsskull ;)
för min bästa vän har varje förlossning tagit längre tid - men hon verkar inte följa normen ;) fniss

2013-04-01 // 19:49:05

Omföderskor åker in i regel när de har 2 värkar på 10 minuter. Har inte barnmorskan berättat det?

2013-04-01 // 20:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback