Trots och kärlek

Nej men fyfan hörrni. Louisa har en livskris.. Det är en stor omställning att bli storasyster och det märks! Hon är en helt fantastisk storasyster. Det är mys, pussar och kramar och ska hjälpas hela tiden, det är så fint att se. Men mot oss, åh herre min Gud. De minsta sakerna kan bli ett världskrig. Att hon dessutom är så smart och kan argumentera gör det hela så mycket svårare. Det bråkas mest om nattning vilken kan ta upp emot två timmar av skrik, slag och bråk. Det är så tråkigt. Trösten är att det går över så småningom.

Därför är det så tur att lollan har en helt enastående mormor. Igår åkte Louisa ut med mormor på landet för övernattning och egentid. Tror det är viktigt för henne att få helt odelad uppmärksamhet och bli lite bortskämd.

Så idag myser jag, Max och den lilla i sängen. Vi sover och ammar, det finns en tjusning med det också. Jag blir däremot hemskt rastlös.. Jag är så pigg i kroppen så det tar emot lite att bara vara hemma. Imorgon ska jag in till mitt jobb och hälsa på och såklart köpa skor!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback