Klubbad

Jag är hemma helt klubbad, huvudvärken gör så att jag inte ens kan sova, vänder och vrider mig bara. Så tänkte ta tillfället i akt och svara på de frågor ni kommit med.
 
Har ni vagn, säng, kläder mm sparat sen Louisa? Hur går tankarna med föräldraledighet och livsplanerna? (bo kvar? tex)

Vi har kvar en hel del kläder från när Lollan var liten, har dock inte gått igenom dem på ett bra tag så vi får väl ta tag i det senare, mycket är könsneutralt så tror inte vi behöver handla så mycket i just klädesväg i början för nästa bebis. Säng har vi också kvar från Louisa. Vagn ska köpas så småningom och det blir nog en Bugaboo Cameleon 3 denna gång.
Jag går nog på föräldraledighet i början av April nästa år, beroende på hur bra jag mår denna gång. Främst för att hinna göra klart allt och boa sista månaden. Louisa kom en vecka tidigare än beräknat födelsedatum så tippar på att denna kanske också gör det, finns det siffror på det? Inte så värst roligt att i mitt jobb få värkar i butiken till exempel. Sen hur vi delar upp föräldraledigheten vet jag inte, vi har ett tag på oss om man säger så.
 
Planen är än så länge att bo kvar här tills dess att Louisa börjar skolan och då förhoppningsvis flytta till ett hus. Dyker det dock upp en fyra eller femma i behov av renovering i samma område som vi bor i nu för ett bra pris kan jag tänka mig att slå till. Älskar att renovera och rusta upp. Men det verkar finnas väldigt få större lägenheter här omkring till salu.
 
 
Skulle vara kul att få reda på hur det är med Max, sist du skrev hade han just gått igenom operationen?
 

Max mår väldigt bra sedan operationen. Senaste återbesöket visade fortfarande på att inga tumörrester finns kvar eller återbildats. Han är ju dock så gott som blind på höger öga och det smärtar då och då men inget som verkar gå att hantera för mannen. Han ska jämt vara så tålig när det kommer till just att han varit sjuk..
 
 
 
 
Varför har ni redan gjort ett ultraljud?
 
I min släkt går det tvillingar, på båda sidor dessutom. Så vi fick göra ett tidigt ultraljud där vi fick se ett slående hjärtslag MEN även något mer som läkaren inte var säker på vad det var. Hon sa att det var för tidigt för att se samt att maskinen var så gammal. Därför ska vi göra ytterligare ett ultraljud på måndag för att dubbelkolla igen. Förmodligen var det två men att bara ena utvecklades till ett foster, vilket tydligen händer ofta.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback