Förväntansfulla

Tack för alla fina gratulationer, det ska bli roligt att dela denna resa ännu en gång mer Er. 
 
Just idag är jag i vecka 14 och vi har vetat om Kolan(tillverkningsnamnet) i snart två månader. Den fjortonde september klockan 14:44 var det ett otroligt starkt plus på vårat Clearblue test. Jag visste redan innan att jag var gravid, kände det på mig ända in i benmärgen. Mensen var två dagar sen vilket den aldrig brukar vara och jag kände mig lite konstig i kroppen. Och där var det, skrikande blått. En bebis!
Skrattande, skakande och gråtfärdig stapplade jag ut till Max som satt och väntade i soffan. Du ska bli pappa! Sen var det lite av ett virr varr av känslor och vi båda kom på oss att känna oss något likgiltiga och "det känns naturligt".
 
Veckan efter kom illamåendet. Å fy i helvete vad jag mådde dåligt i två veckor. Sov, mådde illa och var yrslig dygnet runt. Mycket värre än med Louisa! Men efter två intensiva veckor var det över och nu mår jag tiptop. Svullen som tusan är jag dock som ni såg på bilden. Magen är större denna gång tidigare men tror att det lugnar ner sig mer nu för svullnaden känns inte lika påtaglig idag, peppar peppar.
 
På måndag är det dags för andra ultraljudet vilket vi ser fram emot. 
 
Vad mer? Är det något ni undrar så kör på, som ni märker har jag lite svårt att finna orden.
 
Tänk att denna söta tös ska bli storasyster om ett halvår.


Åh så mysigt och spännande :) varför har ni redan gjort ett ultraljud? Kram

2012-11-08 // 22:37:12
» Sofia

Stort grattis. Skulle gärna höra mer om er flytt, sen skulle de vara kul att få reda på hur det är med Max. Sist du skrev hade han just gått igenom operationen. Om du vil dela med dig av det. Måste bara tilllägga att det är super kul att du börjat skriva igen! :)

2012-11-08 // 23:19:20

jag skulle gärna se mer av hur ni bor i bilder :) har ni vagn, säng, kläder mm sparat sen louisa? hur går tankarna med föräldraledighet och livsplanerna? (bo kvar? tex)

2012-11-09 // 09:53:42
» Finni

Jag undrar om jag kan få bosätta mig hos er när bebisen kommer?

Svar: Ja har redan monterat en säng i vårat rum för dig!
Klara

2012-11-09 // 09:58:06
» Finni

"Klapp klapp" :D

2012-11-09 // 11:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback