Tönt

Trodde aldrig att det skulle hända men jag har blivit sådär töntig som inte vill avslöja våra potentiella bebisnamn för alla. Vi har ett flicknamn som börjar på A och ett pojknamn som börjar på J. Mest är det nog för att inte alla ska veta just för att jag om någon vet att man kan ångra sig när man lär känna sin bebis.

Namnen är inte direkt ovanliga men vill inte känna att vi "paxat" dom. Äsch märker själv hur nördig jag låter. Inget är spikat men jag har mina absoluta favoriter som även Max tycks hålla med om.

Däremot så har vi ett knäppt fint mellannamn om det skulle komma att bli en liten lillebror. Min pappa heter Nils Anders men kallas bara för Anders. Max heter Jupiter i mellannamn. Därför tyckte vi att Nils Jupiter som mellannamn är roligt! Nästan som ett helt galet dubbelnamn blandat med en sci fi riddare? Haha!

Vet inte om jag sagt något men jag har sedan första stund trott att vi får en till flicka. Det är ingen magkänsla utan baserar det helt på att jag mått nästan exakt likadant som jag gjorde under graviditeten med Lisen och varit sugen på samma saker.
Vi vill ha en frisk bebis men jag ska inte sticka under stolen med att det skulle vara hemskt roligt med en av varje. Det återstår att se!

Ni kan väl gissa? Vad tror Ni? Får vi en pojke eller flicka?

Bild från idag, vecka 16+6!



jag tror det blir en pojke. inte för att det spelar någon roll, men min tanke sen du avslöjade att du ska få en bebis var att det kommer bli en lillebror. :)

Svar: Det återstår att se, ska bli spännande!
Klara

2012-12-06 // 10:42:25
» Jenni

Jag tror det blir en flicka :)
När du fick din dotter, hade du magen högt upp eller lite längre ner? Jag har hört att om det blir en flicka så sitter magen högre upp och är lite större. Om det blir en pojke så sitter magen längre ner och är lite mindre :) tror du att det stämmer?

Svar: Det har jag aldrig hört, dock har jag hört att om man har en rund och bred mage är det en ficka, är det en "smal" mage som står rätt ut är det en pojke. Men tror verkligen inte på sådant där, är nog mest myter men det är roligt att spekulera!
Klara

2012-12-06 // 13:05:47
» Finni

Pojke pojke!!! Lilla J Nils Jupiter<3<3<3<3

2012-12-06 // 17:57:20

Jag väntade min dotter Lovisa samtidigt som du väntade Louisa, hon föddes Nov-09. Jag är nu gravid igen i vecka 19+0 och jag har mått exakt likadant men i Måndags fick vi veta att vi väntar en lillebror..;) Så jag tror på en lillebror ;)

2012-12-06 // 20:04:56
» Jenni

Jaha okej, vad kul att det finns olika sätt att se om det är en pojke eller flicka :) tror inte riktigt heller på sånt. Bara kul å höra.
Så himla kul att din blogg är igång igen.
Hur lång tid tog det för dig att bli gravid den här gången?

Svar: Tack så mycket, alltid roligt med glad respons!Det gick snabbare den här gången faktiskt än vad det gjorde med Louisa, slutade med mina ppiller i maj och blev gravid i augusti!
Klara

2012-12-06 // 21:55:36

Jag tror Louisa får en liten lillebror :) Du har en superfin mage förövrigt :)

2012-12-06 // 22:02:14
» Sofia

En liten lillebror. :)

2012-12-06 // 23:03:24
» Jenni

Jaha okej, jag och min pojkvän försöker bli gravida men känns som om det är jätte svårt. Går väl in på det fjärde försöket nu. Jag vet att det är olika för varje person. Gjorde du något speciellt för att det skulle bli "enklare"? :)
Kram

Svar: Åh vad roligt!Med Louisa tog jag sista ppillret nyårsafton 2008/2009 och i april blev jag gravid. Om du ätit ppiller kan det ta upp till ett år för att alla rester ska rensas ur kroppen, så håll ut!
Med Louisa testade jag ägglossningstest så att jag visste när jag hade ägglossning. Den här gången chansade vi mer, ungefär två veckor efter mensen har man ägglossning, så utgick ifrån det.
Lycka till!
Klara

2012-12-10 // 09:33:04
» Jenni

Okej :)
Ska pröva med ett ägglossningstest och hålla tummarna.
Tack för hjälpen!
Lycka till med Louisa och lillen i magen.

Svar: Ja gör det, det går nog snabbt då ska ni se! Spännande :)
Klara

2012-12-10 // 12:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback