Till alla mammor/gravida

Okej har en märklig fråga. Vägde mig nyss hemma hos pappa då vi kommit på att våran våg hemma är helt galen, man kan väga sig en gång och sedan väga sig igen efter tre sekunder och då väger man helt plötsligt fyra kilo mer/mindre. I alla fall, vågen hemma hos pappa stämmer tydligen rätt bra +/- ett halvt kilo. Den visar att jag bara gått upp två kilo sedan jag blev gravid. Är det konstigt? Kan det vara farligt för Kolan? Med Lollan hade jag som sagt gått upp runt tio kilo runt denna vecka..
 
Vad tror Ni?


Jag tror inte det är farligt. Jag gick ner i vikt första tiden och det ska tydligen vara vanligt. Hör av dig till din barnmorska efter jul bara för att kolla men jag tycker inte att du ska oroa dig :)
Ni var ju på ultraljud nyligen och allt såg bra ut, ingen för liten bebis, så tänk inte för mycket på det, inte bra för bebis i magen med en oroad och stressad mamma :)

2012-12-21 // 20:38:57

Hej Klara! Först vill jag bara gratulera till tillskottet! Jag gick totalt upp sex kilo med min andra snutt och ut kom en välmående flicka på 3150g och 49 cm lång och med min första tjej kräktes jag under hela graviditeten och gick ned nästan tio kilo men ut kom en frisk och välmående tjej på 3145g och 49 cm lång:) läkarna sa att bebisen får i sig allt den behöver men att det i mitt fall var min kropp som "tog stryk". Du behöver i alla fall inte oroa dig över att bebisen inte får i sig tillräckligt med näring! Hoppas ni mår bra och tack för en mysig blogg! /My

Svar: Tack för det första! :) För det andra, stackare att behöva kräkas hela graviditeten! som tur är har jag sluppit det helt.Och tack för dina lugnande ord. Man blir nog bara uppjagad när man jämför med sin tidigare graviditet såsom jag gör!
kram kram
Klara

2012-12-21 // 22:02:02

Jag gick ner 5 kilo i början, kring halvtid hade jag gått upp typ 3 kilo. Sen rasade det till på slutet (nästan bara vätska, höggravid mitt i sommaren *ryser*) och slutade på 22 kilo plus. 2 veckor efter sonen är född låg jag på -2 kilo från startvikt :P

2012-12-21 // 23:40:06
» Kajsa

Tror inte det är någon fara alls. Beror ju helt och hållet på omständigheterna. Vet dom som är väldigt illamående som går ner i vikt! Dessutom handlar det ju om hur man äter och hur mycket vätska man får :P Ingenting du behöver oroa dej över, dessutom går du väl på mvc och där väger dom dej väl? Skulle det vara något att oroa sej för tror jag att du fått veta det :)

2012-12-22 // 11:28:12

Det är helt normalt! Alla svullar inte upp i vikt! :)

2012-12-22 // 17:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback