goooodmoooorgooon

Fantastiskt är det jag ska berätta nu.
Louisa somnade halv nio(vi lägger henne lite senare för hon är så otroligt pigg på kvällarna). Vid elva vaknade hon till en snabbis för hon tappade nappen. Då stoppade Max i nappen. Fem minuter senare spottar hon ut nappen igen, men somnar sedan om. SEN SOVER HON UTAN ATT VAKNA FRAM TILL KVART ÖVER ÅTTA! Så otroligt jävla skönt så jag tror att jag smäller av. Det är ju helt otroligt, fantastiskt, enastående!

Med andra ord började dagen bra och vi kör vidare i den filen tycker jag. Därför börjar jag dagen med en svingod smoothie och ett löskokt ägg.
Smoothie kan man ju variera i all oändlighet som ni alla säkert redan vet. Min favorit är med hallon i. Den här körde jag på idag:
2 dl yoghurt
2 dl hallon
En halv dl blåbär
En halv banan
3 tsk linfrön

Mixa!

Annars kan du variera med: jordgubbar, mango, äpple, päron, kiwi eller kanske ananas. Allt kan man ha i. För lite matigare smoothie kan du ha i lite fiberhavregryn. Jag skulle rekommendera att aldrig skippa bananen i alla fall, för den ger lite sötma och en lenare konsistens.


Om tre timmar är det dags att äta igen, det går snabbt i svängarna!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback