bra Klara!

Att förändra sin livsstil(gällande kost och träning vilket i sin tur involverar rutiner och självdisciplin) är inte lätt. Det är en prövning för både psyke och kropp. Att bryta sina gamla, i många fall dåliga, vanor är inte något som bara sker. Det krävs eftertanke och att man har bestämt sig ordentligt.
Nu har jag kört ny kost och träning i lite mer än tre veckor och jag ser redan tydliga resultat. Jag hade för en vecka sedan gått ner två kilo och framförallt känner jag mig piggare i kroppen. Jag är i princip aldrig hungrig, då jag äter var tredje timme. Jag har knappt något sötsug, vilket är otroligt med tanke på mitt extrema sockerberoende jag dragits med sedan graviditeten. Om jag mot förmodan blir sugen på något tar jag i så fall en frukt, vilket ju är minst lika gott, för både kropp och själ.
Däremot är det svårt att få tid till att gå och träna. Som det är nu tränar jag tisdagar, torsdagar och söndagar. Skulle vilja kunna klämma in ett till pass där någonstans men vet inte hur det ska gå till. På torsdagar tänar jag med min fenomenala PT Fia då hon piskar mig tills jag tror att jag ska tuppa av. Det är så fantastiskt skönt att köra slut på kroppen. Speciellt efteråt. Under själva träningspasset genomgår jag visserligen konspirationer för att kunna brotta ner Fia och springa därifrån..

Det är givande att se resultat och det känns så otroligt bra att jag tagit tag i det här och framförallt att jag kommer vara i bra form till våren!


» Linda

Jag känner igen det där med sötsug efter graviditet , hemskt . Jag har hört att det tar tre veckor för sockerberoendet att gå ur kroppen så har du klarat det så länge är det bra gjort , då borde de bli lättare och lättare. Sen måste man ju tyvärr bryta vanan också . Lycka till! :)

2011-01-28 // 21:33:54

Härligt! Vad bra du är! Det skulle jag också vilja göra men lyckas aldrig riktigt.. är så skönt när man har bra rutiner - vilket jag för tillfället inte känner att jag har ;-) haha. Lycka till!

2011-01-31 // 12:24:01

Hoppas det går bra, är som sagt inte lätt!

2011-02-02 // 13:43:33

vad äter du nu för tiden då? kan du inte visa vad du äter en vanlig dag, och kanske komma med lite mattips då och då?:)

2011-02-18 // 13:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback