panikdag

Idag har jag varit i stan med Finni. Herregud säger jag bara. Vi blev bara helt helt slut, jag kom hem tomhänt men Finni kom hem desto mer shoppingtillfredsställd, lyllos. Det enda jag köpte var en sketen sallad för en hundring och betalade en del på Finnis byxor, vilket skämt!

Ikväll ska jag och Max gå på bio är det tänkt. Louisas morfar ska vara barnvakt så att jag och Max kan fira vår femårsdag som faktiskt var i måndags! Det ska bli skönt vill jag lova, just nu gör Louisa oss allihopa tokig. Världens trotsunge.
Får hon inte som hon vill sätter hon sig och dunkar huvudet i golvet, hur knäppt är inte det? Tålamod har blivit min bästa vän och mitt nya mantra.


Glad tjej i parken med pappa häromdagen.

För er som undrar angående teckenspråket; min pappa är teckenspråkslärare, och tecknade med mig när jag var liten. Det är lättare för barn att kommunicera genom teckenspråk eftersom det talande språket ännu inte är tillräckligt utvecklat. Därför kan jag fråga louisa t.ex om hon vill bada, varpå hon tecknar "bada" medan hon inte kan säga bada ordentligt. Smidigt, utvecklande och roligt!


hoppas ni får en mysig kväll :) kram

2011-02-18 // 17:29:57
» Linda

oj häftigt :) det visste jag inte .

2011-02-18 // 21:28:04

Vad duktig hon är som kan lite teckenspråk!! Kolla gärna in min blogg :)

2011-02-20 // 00:41:36

men om barn bara tecknar allt, då övar dom ju inte talet heller?

man lär ju sig genom att öva och härma

2011-02-21 // 00:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback