fråga

Då eran dotter var planerad, hur länge "försökte" ni innan du blev gravid? Blev du det så fort du slutade med p-piller eller tog det ett tag?

Jag tog mitt sista p-piller på nyårsafton 2008/2009. I maj fick vi reda på att jag var gravid, blev alltså gravid i april. Så det tog alltså fyra månader. Oväntat fort gick det i och med att det kan ta upp till ett år för resterna av ppiller(så tt ägglossningen sätter igång igen) försvinner ur kroppen.
De första två månaderna försökte vi lite halvdant men efter det så prickade vi in ägglossningen och då gick det fort.


Det är så roligt att se tillbaka på hela den väntan. Vi var på helspänn och kunde inte bärga oss. Det är fortfarande svårt att förstå vad det är som hänt oss. Det är redan två år sedan jag var gravid, hur gick tiden så fort?


En tidig magbild, här var Louisa nog runt 15 veckor i magen. Det största som hänt mig!


» E

Vilken fin bild! :) Läste dock tillbaka lite i bloggen då jag inte följt med från början och i juli -09 så var det en som frågade om Louisa var planerad och då sa du nej.. Var hon det eller inte? :P

2011-04-23 // 15:45:03
» sanna

hoppas allt är fint med er! länge sen jag läste din blogg! va stor lilltjejen blivit! supersöt!! :)

2011-04-25 // 18:49:43

E: Ja jag sa så förut eftersom vi ville att våra familjer skulle veta först att hon var planerad. Därför ljög jag i bloggen fram tills dess att de hade koll på läget! :)

2011-04-26 // 18:40:57

Sv: Det har du så rätt i! Vi ska till tittutkliniken för att göra ett 3D/4D ultraljud så det ska bli jätte spännande :) Vi kommer inte ta reda på vad det är även fast vi är bra nyfikna, men vi resonerar som så att har vi klarat av att vara ovetandes under den här tiden så ska vi nog klara det resterande av tiden också ;) Kram

2011-04-26 // 19:18:27

Vilken härlig blogg du har =)

2011-04-28 // 08:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback