haha!

Hur kunde du välja att skaffa barn såhär tidigt? Du missar ju hela din ungdom!

Vad svarar man på dessa kommentarer? Jag tappar liksom hakan och blir alldeles stum.

För det första: vad har just DU med detta att göra?
För det andra: JAG anser inte att jag missar något, utan istället upplever något annat helt fantastiskt! Dessa kommentarer retar gallfeber på mig för du känner inte mig, du vet inte hur mitt liv varit.
När folk pratar "ungdom" är det oftast fest och resa som det talas om, även också att "knulla runt" tycks vara väldigt viktigt i vissa sammanhang. Att festa ÄR inte så kul som alla målar upp det som tycker jag, visst någon gång då och då för att göra något annat.. Att resa har jag gjort till viss del och ser fram emot ännu fler resor MED min dotter. Att "knulla runt" är den sämsta anledningen någonsin, man måste inte testa en massa olika för att veta att man hittat rätt, TRO MIG.
Louisa är det bästa som någonsin hänt mig, det finaste och vackraste som hänt mig, jag skulle ge upp ALLT för henne. Jag har ett LIV och kan inte förstå vad jag gjorde innan henne.
I mitt fall har jag inte missat någonting och kommer aldrig någonsin ångra mig. Du är ingen som kan döma mig, så varför påpekar du något som du inte ens vet något om?


tack så mycket. vad glad jag blir :)



Allt bra med dig idag?

2010-09-29 // 19:27:18
» Anna

Okej jag sa de på fel sätt. Lycka till med livet. jätte söt dotter.

2010-09-29 // 21:20:21
» M

Förstår din poäng men tycker faktiskt att du tar i lite väl, du går nog lite väl hårt på personen som undrade. Det är inte vanligt att man som tonåring, när man inte är vuxen har en sådan stark vilja och sedan väljer att skaffa barn när man endast är 17 år. Därför är det inte heller så konstigt om många inte förstår, eller att någon undrar varför och anser att unga föräldrar missar en del av sin ungdom. Du verkar vara en toppenmamma, mogen, har en underbar kille och dotter, och det är självklart jättebra! Och det är klart att alla väljer att leva sina egna liv på ett sätt som man själv mår bäst av. Men jag tror att de flesta i vår ålder och en del andra har svårt att förstå varför någon inte väljer att leva "ut" sin ålder. Sen tycker jag att det är lite onödigt att du säger "knullar runt" och bara super, det är väl ändå inte det ungdomen går ut på? självklart är festande en del, för vissa, och det finns sådana som tar det till en extrem nivå, typ kungarna i tylösand. Men jag tror verkligen inte att det var de sakerna personen som ställe frågan syftade på. Utan mer gå klart skolan, skaffa sig en utbildning, karriär, erfarenhet, kanske resa- ja leva ett "normalt" ungdomsliv men framförallt att växa klart och skapa sig en stabil levnadsgrund innan man skaffar barn. Detta är naturligtvis inte omöjligt för de som skaffar barn tidigt men det försvårar ju det hela lite. Du skriver en blogg om ditt liv som ung mamma, så då kanske du får räkna med att folk som inte förstår undrar varför du skaffar barn så tidigt och att du kanske "missar" din ungdom. Därför är det ju bra att du då förklarar att detta är det bästa som någonsin hänt dig och att du aldrig skulle kunna tänka att ett liv utan Louisa, men jag blev faktiskt lite upprörd på hur du förklarade det. Vill avsluta med att säga att personligen tycker jag att det är trist att vara ung mamma får en dålig stämpel, men jag tycker att du är ett väldigt bra exempel på att man definitivt kan lyckas som en ung mamma. Lycka till!

2010-09-29 // 22:49:17

Bra skrivet, Klara! Hoppas ni mår bra! :)

2010-09-30 // 09:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback