evigt förklarande

Förstår din poäng men tycker faktiskt att du tar i lite väl, du går nog lite väl hårt på personen som undrade. Det är inte vanligt att man som tonåring, när man inte är vuxen har en sådan stark vilja och sedan väljer att skaffa barn när man endast är 17 år. Därför är det inte heller så konstigt om många inte förstår, eller att någon undrar varför och anser att unga föräldrar missar en del av sin ungdom. Du verkar vara en toppenmamma, mogen, har en underbar kille och dotter, och det är självklart jättebra! Och det är klart att alla väljer att leva sina egna liv på ett sätt som man själv mår bäst av. Men jag tror att de flesta i vår ålder och en del andra har svårt att förstå varför någon inte väljer att leva "ut" sin ålder. Sen tycker jag att det är lite onödigt att du säger "knullar runt" och bara super, det är väl ändå inte det ungdomen går ut på? självklart är festande en del, för vissa, och det finns sådana som tar det till en extrem nivå, typ kungarna i tylösand. Men jag tror verkligen inte att det var de sakerna personen som ställe frågan syftade på. Utan mer gå klart skolan, skaffa sig en utbildning, karriär, erfarenhet, kanske resa- ja leva ett "normalt" ungdomsliv men framförallt att växa klart och skapa sig en stabil levnadsgrund innan man skaffar barn. Detta är naturligtvis inte omöjligt för de som skaffar barn tidigt men det försvårar ju det hela lite. Du skriver en blogg om ditt liv som ung mamma, så då kanske du får räkna med att folk som inte förstår undrar varför du skaffar barn så tidigt och att du kanske "missar" din ungdom. Därför är det ju bra att du då förklarar att detta är det bästa som någonsin hänt dig och att du aldrig skulle kunna tänka att ett liv utan Louisa, men jag blev faktiskt lite upprörd på hur du förklarade det. Vill avsluta med att säga att personligen tycker jag att det är trist att vara ung mamma får en dålig stämpel, men jag tycker att du är ett väldigt bra exempel på att man definitivt kan lyckas som en ung mamma. Lycka till!

Jag kan erkänna att jag går hårt på. Men vad folk inte heller tyvärr vet är att folk ÄR anklagande mot mig, de få gånger någon reagerat negativt på att jag fått barn så ung. Och i de sammanhangen ÄR det att "supa" och "knulla runt" som nämns. Inte i exakt de orden men folk har, med handen på hjärtat, sagt "ska du verkligen skaffa barn med den enda du haft sex med?" och "Ska du inte passa på att resa innan du blir fast för livet i sverige?".
Så till dig som frågade från allra första början; jag ber om ursäkt om jag gick för hårt på, jag är inte den som är den som inte ber om ursäkt, men du måste även förstå att man lätt går i försvarsposition då man blir ifrågasatt i den MAN ÄR. Även att man väldigt ofta blir det, just ifrågasatt, som faktiskt sårar.



» Anna

Okej, jag förstår dig. Och jag ska tänka på hur jag säger nästa gång. Det lät fel.

2010-09-30 // 14:55:18
» anna

go klara!:)

2010-09-30 // 22:11:29

När jag "nästan" var gravid. Fick reda på att jag inte var det som jag trodde. Så ville jag såklart berätta det för någon, som hade varit med om samma sak.
Och då fick man höra" Det är bättre att du gör abort, så du kan festa istället" Ah, och om man nu ska leva ut sin tonår så är det väl då fan inte att supa???
Hällre får man ett helt nytt liv, ( ett barn )
än att supa!? Du har rätt, det är nog ingen som förstår föräns dom själva är i samma sits.
Förutom de som redan är gamla så att säga.

Håller med dig totalt där.

2012-10-12 // 00:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback