alltså..

Dagarna går så otroligt fort. Vi vaknar mellan halv åtta och halv nio, går upp och försöker mata Louisa; hon vill inte ha något alls längre. Vi försöker sysselsätta oss under dagarna, Max kommer hem. Vi äter middag, nattar Louisa vid halv nio och somnar själva någon timme därefter.
Louisa är otroligt förkyld och jag vet inte vad jag ska göra. Hon hostar slem, snoret rinner och hon får feber under nätterna. Till råga på allt är det de där förbannade tänderna som aldrig tycks spricka igenom, utan bara plågar henne. Det i sin tur plågar mig, jag sover kanske sammanlagt fyra timmar per natt. Vill bara bota min lilla skruttis så hon kan vara min glada skit igen; för nu känner man knappt igen henne.
Det här med maten går käpprätt åt helvete, hon ratar allt- inklusive gröt och fruktpuré. Tror att förkylningen spelar en stor roll där, men ändå! Hon är fortfarande "för liten" enligt kurva, vilket plågar mig.
Fick reda på i fredags när vi var på pricktest att Louisa är äggallergisk. Det trodde jag redan innan så det var mer att få det svart på vitt som kändes bra. Bra är kanske fel ord, men ni förstår.

Så nu vädjar jag: mattips? Något som barn tycker är kul att äta. Hon får smörgåsrån med smör på då och då, det uppskattas. Men vad mer?



Soffmys med pappa häromdagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback