inte poppis

Har i sedan en vecka tillbaka gett Louisa gröt på kvällen. Hon sväljer ungefär en tesked så det är inga stora mängder. Hon stretar och tjurar under matningen, hon gillar inte gröten!
Så idag testade jag att ge henne nu på dagen, för att se om det kanske var av trötthet hon satte sig på tvären. Icke då, den första skeden var hon inte riktigt beredd på, men det spottades ut så fort hon märkte vad som pågick. Hon stirrar på mig med stora ögon, som om jag har förått henne, haha! Min lilla älskling, vill bara ha tutte säg..

Men; hon sover lite bättre om nätterna i alla fall. Jag lägger henne vid tio, då sover hon till två eller tre, äter en snabbis och sover sedan till sju! Om det beror på den minimala mängd gröt hon får i sig eller inte vet jag ej, men sedan jag börjat har det alltså förbättrats. Vi får se helt enkelt, ska fortsätta med gröten och nu ge en tesked på dagen och en på kvällen, och sen kanske öka? Äsch jag vet inte, det här med annat än tutte är ingen dans på rosor inte..



tvinga henne inte äta gröt om hon inte vill det är ju ingen brådska med tanke på att hon är så liten. Låt henne amma tills de att hon vill och behöver mat.

2010-05-28 // 16:33:31

Ett tips : Lägg lite fruktpuré på gröten så brukar det slinka ner =)

2010-05-28 // 20:27:49
» s

Jag tror att det handlar mycket om konsistens för lillan när hon inte vill ha gröt så testa göra den väldigt lös (nästan så det rinner) sen är det nog så att man ger smakprotioner för att se så att magen "klarar av" fast föda och alla födoämnen och om det har gått bra utan reaktioner (så som diaree, kräkningar osv) kan du nog öka lite snabbare i takt! Börja ge henne 0+2+1 (morgon+middag+kväll) och ge så i två dagar sen ökar du till 0+2+2 och om det går bra så öka igen dagen efter till 0+halv portion+2 =) ge så i några dagar och verkar det gåå bra så är det fritt fram att ge henne ett helt mål(anpassat till hennes ålder då såklart) en sen middag är nog rätt bra m¨l att ge eftersom då har hon hunnit smälta lite mat innan hon ska läga sig samt att hon ändå kan få i sig lite bröst innan hon lägger sig! Om du kan pumpa ut möjlk kan du med fördel ge det tillsammans med gröten på skeden så får hon en smak hon känner igen också! Lycka till!! =)

2010-05-28 // 23:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback