igår

Igår städade och tvättade vi hela dagen. Man kan tycka ett en lägenhet på 43 kvadratmeter inte borde bli stökig- det blir den. Man kan också tycka att en familj inte borde få så värst mycket tvätt- det får den! Tror Max tvättade tio maskiner igår, och ändå har vi tvätt kvar.
Sedan gick vi och storhandlade på ICA; vi köpte allt mellan himmel och jord och när vi kom hem lagade jag tacos. Vi åt och åt, sen åt vi lite godis på det. Jag blev så mätt så att jag fortfarande var mätt när jag vaknade imorse.

Louisa har börjat sova "dåligt". Hon somnar runt tio, sover i tre timmar och vaknar då och bökar. Försöker natta om henne genom att bara klappa lite och stoppa in nappen, men icke. Så då får jag plocka upp henne, mata till sömns och då sover hon två timmar till, äter, sover två timmar till, äter sover en timme till. Vadan detta? Har de någon sorts utvecklingsfas vid denna ålder?
Men ska inte klaga, det var detta jag skrev upp mig på. Jag är inte ens särskilt trött känner jag, kroppen ställer in sig. Måste medge att det är mysigt att få sova med henne igen, min lilla gosfia.

Idag var det utlovat regn men ser att det är strålande sol utanför vårat fönster, utanför byggnadsställningarna, utanför den blå duken som täcker byggnadsställningarna!


Så hade vi med Vincent när han växte nåt enormt. Han vaknade och åt 3 ggr på en natt. Men det gick över efter en vecka, så var han som vanligt igen :)



2010-05-24 // 10:07:38

är det inte så att det går i olika faser? snart sover hon som en stock hela natten igenom, men då blir man väl orolig för det istället, haha :)

jättesöt liten tjejja du har iallafall =)

2010-05-24 // 10:10:10
» s

I fall det inte blir "bättre" inom nån vecka kan det kanske vara så att Louisa behöver mer än bara bröst för tillfället! Kolla med bvc vad dom säger =) Hon kanske behöver få i sig lite "stadigare kvällsmat typ gröt som du ju kan blanda med modersmjölk ist för vatten så får hon ändå i sig den nyttiga mjölken! Lycka till!!

2010-05-24 // 15:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback