gröt?

Fick en kommentar om att Louisa kanske inte bara är nöjd av bröstmjölk. "Mat" har gjort att hon bara sover sämre, då har det varit en tesked potatis en dag och lite banan en annan. Ska man kanske börja med gröt?

Så nu åberopar jag alla er grötexperter: Hur mycket ska man ge? Vilken gröt rekommenderar ni? Ska man ge på morgonen eller kvällen?


Elliott ÄLSKAR banangröten :) Ge absolut på morgonen först så att magen hinner vänja sig. Jag gav på kvällen i början en gång och då fick han ont i maggen!

Kramiss

2010-05-24 // 18:51:33

Börja med en tesked, sen öka succesivt för var dag :) Elliott äter en "Smakportion" som står på paketet. Typ en dl ungefär :) Ska snart öka till en hel portion!

2010-05-24 // 18:52:39

Vincent äter ca 1 dl gröt till kvällsmat. Tidigare var han aldrig nöjd på kvällarna, fram tills han fick testa gröt :)

2010-05-24 // 19:46:00

Sv: Började med 1 msk gröt (mild havregröt från nestle tror jag vi har) och blandade ut till lagom konsistens (värmde vattnet först till lagom temp.) gjorde så tre dagar i rad och sen när jag märkte att han ville ha mer o inte fick ont i magen, ökade jag till mer varje kväll.

2010-05-24 // 19:53:48

Det finns gröt att köpa i dom flesta mat affärerna som är från 4 månader, det finns lite olika men jag började med mild havregröt och där finns det på baksidan doseringsmått för smakisar :) Sen kan man ju köra på mindre än det, typ 1-2 skedar om dagen tills dom har vant sig. ja man känner det där bäst själv :)

2010-05-25 // 18:49:37
» Linda

Hejsan!



Jag har en son på 4 månader och har precis som du tänkt helamma till han är 6 månader, vilket är enligt rekommendationerna. Jag har också fått höra att min som inte får nog, men man vet bäst som mamma. Han precis som din dotter sover så 7 timmar på raken på kvällen och då antar jag att han är nöjd.

2010-05-26 // 16:03:15
» Linda

Angående att hon vaknar oftare så sägs det att det är en utvecklingsfas just nu. Min BVC tant sa att jag skulle vara beredd på att detta skulle hända i och med att de rör sig mer så väcker de sig själva, men det går över :o)

2010-05-26 // 16:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback