barnmat?

Hej! har en fråga. När ska ni börja mata Louisa med matigare mat, puréer,och så vidare? Ska ni ha barnmat eller hemlagat? Välling? Ersättning?

Hejsan! Min tanke är att jag ska helamma i sex månader, och inte förräns då börja introducera såkallade "smakisar". Men jag vet däremot inte om vi kommer hålla den planen då Louisa redan tycks intressera sig för den mat vi äter. Känner att så länge hon ändå är nöjd med att bara ammas är det ju bara bra så länge hon går upp i vikt som hon ska.
Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror att jag kommer helamma tills hon är sex månader. Med helamma menar jag då att hon inte kommer få i sig något annat än min bröstmjölk.

När det väl kommer till att hon ska börja äta "mat" så vill jag väldigt gärna göra egen mat till henne, mosad potatis, plasternacka, morötter, ärtor, ja det mesta. Däremot är jag rätt realistisk när det gäller det och inser att det nog blir svårt att ha varje mål hemlagat, och att det då och då kommer bli en och annan barnmatsburk från butik. Men jag ser hemskt gärna att jag kan laga ekologisk hemlagat mat åt henne så mycket det går.
Vi får helt enkelt se hur detta med mat blir! Man vet aldrig, om en vecka kanske hon vägrar ta tutten och då måste jag ge ersättning.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback