fler frågor

Hur är allt nu efter din förlossning?Har du läkt ordenligt och är återställd "där nere"?
Eftersom att jag sprack så pass mycket som jag gjorde är jag ännu inte helt återställd, är ännu lite svullen och öm.

Är det någon skillnad på att ha sex nu efter förlossningen?
Vi har inte haft sex ännu pga min förlossningsskada, jag har valt att vänta tills efterkontrollen som är nästa vecka. Känner mig nervös och rädd faktiskt. Tycker att det är synd att det hymlas så mycket om just denna del, därför väljder jag att berätta. Ni andra; känn ingen press!


Måste nog säga att det förmodligen är mer ovanligt att man inte är rädd och nervös första gången man ska ha sex efter en förlossning och det gäller nog alla förlossningar oavsett om det är den första eller fjärde. Bra är ju att man i regel känner den man ska ha sex med "första" gången ganska väl och då försvinner ju förhoppningsvis lite av den obekväma känslan av att man kanske vill styra lite! Ett tips från en som gjort detta två gånger: Ta komanadot och låt Max följa dina instruktioner. Väldigt bra för er båda för som du antagligen förstår är han ju säkert minst lika nervös och han kan ju inte heller känna om det inte är bra. Prata om det lite först också, säg att du vill ta kommandot och styra takten. Ett annat tips är glidmedel, ACO´s silikonbaserade från apoteket är suveränt och är inte dyrt heller om man skulle inse att det var första och enda gången man använde det=) Mindre kul att kasta en nästan full flaska för 250:- om man inte gillade det. Tror ACO´s kostar runt 60-70 kr. Är man nervös kan det ju vara lite torrt och det är verkligen inte en lyckad kombination!



Ha så kul!! Kommer att gå jättebra!!

2010-03-11 // 20:18:10

Du ska se att det är ingen fara! Slappna av och tänk inte så mycket på det! Vi läker bra =)

2010-03-11 // 22:36:05

sv: Haha ja men eller hur :D

2010-03-12 // 08:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback