tack älskling

Igår var jag helt förstörd. Jag var så trött så att jag svajade när jag gick.. Efter sju veckor med osammanhängande sömn tar det ut sin rätt på kroppen. Missförstå mig inte nu, Tilde sover väldigt bra, men att vakna var tredje timme och sova ungefär sju timmar per dygn är tungt i längden. Så igår var jag helt död, eftersom jag är lite småsjuk också. Så jag bad Max ta henne inatt.

Jag säger då det, HERREGUD vad jag sov djupt. Max tog henne ända från elva tills klockan kvart i sex imorse, matade henne med mjölk jag pumpat ur och var med henne ute i vardagsrummet. Jag sov som en stock, vaknade inte av någonting. Det var riktigt välbehövligt.

Så när Tilde var hungrig imorse klockan sex kom Max in och lade sig med henne hos mig och jag ammade henne. Sen somnade vi om och sov till halv tio! Så nu har jag och Tilde varit uppe sedan dess, medan Max tar igen den sömn han gick miste om inatt.
Jag är pigg, med tanke på omständigheterna och evigt tacksam över denna nattsömn!

Tilde ligger och gnäller i soffan bredvid mig, dags att ta upp gosfian!


Vad snällt av Max att ta henne. Du var verkligen värd den sömnen!

2010-03-05 // 13:55:15
» Mona

med all respekt - snällt? max är väl ändå lika mycket förälder till tilde som klara är?

2010-03-05 // 19:18:38

Hur mycket ansvar tar Max i vanliga fall?

2010-03-05 // 19:21:24
» Anna

Jag vet inte så mycket om barn, men vore det inte bättre om du och Max tog Tilde varannan natt? Varför måste du be honom att ta hand om sin dotter? Du verkar göra allt jobbigt medan han bara byter blöja, leker och gosar.

2010-03-05 // 19:52:01

Min pojkvän tar hand om vår 4veckors son minst varannan natt eftersom jag är hemma med honom hela dagarna,kan ni inte göra så istället? Min kille pluggar också som Max men det går ändå. Tror du skulle må bättre av det! Kram

2010-03-05 // 21:40:25

Jag undrar också som många ovanför om du änns ska behöva BE tacka och ta emot att Max tar hand om sin egen dotter? Klart ni ska dela på det hela, right? Det verkar som om du gör allt det "jobbiga" - är det så? För det verkar ju lite fel? Sen har jag också reagerat på att du skrivit vid flera tillfällen (har jag för mig) att max har fester hemma hos er och du sover då över hos dina föräldrar/ något liknande? Visst ni gör ju hur ni vill, men det verkar som om max fortfarande lever kvar i sitt tonårsliv med fester, grabbarna och öl, och du är the mam and dad åt er båda? Vad gör du för att roa dig utan tilde? Om du nu änns känner något behov i att göra det, typ gå ut med dina tjejkompisar, gör du sånt, efetrsom han gör sånt? Jag menar inget negativt med min kommentar, jag är bara nyfiken för det är ju synd om allt ansvar ska ligga på dig eftersom ni är två om det här! Annars verkar själva du vara en underbar mamma, lycka till!

2010-03-05 // 22:43:46

men herregud. det var värst vad alla tog illa upp för det jag skrev. klart max bryr sej om sin dotter.

2010-03-06 // 21:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback