pustar ut

Nu är vi hemma igen!
Kvart över elva hade vi tid på MVC i farsta, och jag var skitnervös! Jag var under uppfattningen att återbesöket handlade om just gynundersökningen, att det liksom var det viktiga. Fel hade jag, då hela besöket gick ut på att prata om förlossningen och diskutera lite. Sen när vi gjort det blev jag frågad om jag ville bli undersökt.
Det tackade jag ja till, då jag ville höra hur pass det stod till.

Det var inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara! Det gjorde knappt ont förutom på ett ställe där jag tydligen blivit mycket sydd. Det hade läkt fint och hon sa att det såg bra ut! Phu!

Jag var innan besöket också rädd för huruvida jag skulle kunna föda fler barn pga min bristning, att det då skulle vara större risk att brista ännu mer nästa gång. Där hade jag också fel! Jag hade inte spruckit alls så mycket såsom jag trodde att jag hade, hon sa också att jag definitivt kan föda fler barn vaginalt och att risken att spricka ännu mer var mycket mindre.


Sen till mitt glädjebesked! Jag har gått ner ytteligare 2,5 kilo! Så nu står vågen på 64,5! Bara 4,5 kilo kvar till vad jag vägde innan jag blev gravid! Summan av kardemumman är alltså bra dag!


va skönt att allt gick bra! :)

2010-03-16 // 16:03:05

skönt att allt gick bra, jag fick gynundersökas 2,5 dygn efter förlossningen eftersom att jag fick en infektion. DET var inte roligt alls..

2010-03-16 // 16:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback