nu är det morgon

säger min kära dotter(testar att inte kalla henne för Tilde). Ja som sagt, hon har gjort morgon nu och sprattlar som en toka i babygymet, det ser ut som en liten propeller på golvet!
Känns som om hon börjar göra lite rutiner för sig, hon vaknar nämligen oftast runt halv nio och vill äta en halvtimme eller så och sedan är det dags att börja dagen.


Nu till namnproblemet.. Sitter och hatar mig själv för att jag hade så bråttom, story of my life! Pratade med Max igår och han verkar också lite osäker men vet inte vilket annat namn hon skulle kunna ha.

Nicoline
Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 192
Antal män med namnet i Sverige: 0

Isabell
Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 5702
Antal män med namnet i Sverige: 0

Rebecca
Populäritet idag: Minskar trend ner
Placering på namntoppen 2009: Inte i topp 100
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 14272
Antal män med namnet i Sverige: 0

Mira
Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2009: 62
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 2361
Antal män med namnet i Sverige: 1

Alicia
Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2009: 29
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 6781
Antal män med namnet i Sverige: 0


Nicoline är hur fint som helst :)

2010-03-12 // 10:00:51

Kan inte annat än att hålla med! Inte för att Tilde inte är för för det är också jättefint.



Till Matilda: Fick mig ett litet fniss nu på morgonen=) Har alltid sagt att min nästa dotter om jag får en ska heta Mercedes och har länge sagt att Leon skulle bli nästa namn på en pojke men det fick jag sluta ut när jag en dag satt och klottra som man ibland gör och skrev namn jag tycker är fina och upptäckte att Leon är ju Noel baklänges och det heter den pojke jag har idag=) Kanske skulle tyda på lite dålig fantasi eller vad tror ni?? =) Ha en bra dag!!

2010-03-12 // 10:25:23
» Lee

Mira är fint :) Alla andra namn också, men Mira speciellt då min dotter heter det ;)

2010-03-12 // 11:47:33

Hon ska inte heta Anna eller Sophia då?

2010-03-12 // 15:05:16

Alicia vill jag att mina dotter ska heta:) Kram

2010-03-12 // 17:55:14

Mira är super gulligt :)

2010-03-12 // 18:54:50
» anna

jag kan viska till din kära dotter, sen får hon säga till dig om hon vill ;) hihi

2010-03-12 // 20:15:03
» Emma

Jag tycker Tilde är finast av dem!!

2010-03-12 // 20:53:25
» J.

Inte Rebecca, tycker jag. Men vad jag tycker är inte det viktigaste. ;) Men Nicoline är fint! Det är lite kaxigt men samtidigt bygger det inte upp en bild för hur hon ska se ut. En del namn, t.ex. Linda, då tänker jag direkt på en blond tjej, bitchig. Men Nicoline är kaxigt samtidigt som det är sött, oskyldigt. =) Av dom bilder du lagt ut är det Nicoline eller Tilde som gäller tycker jag!

2010-03-12 // 21:07:57

Nicoline är himla fint och lite mer kaxigt :) Vad tokigt det blivit att Tilde känns osäkert. Om ni vill byta namn så gör det, det blir väl en rolig historia senare bara ;D Savannah kändes så himla rätt från början och har gjort varenda dag sen hon föddes, så det var ju verkligen HENNES NAMN. Det är väl så man ska känna? Hoppas att ni kommer tillrätta med namnet :) Kram

2010-03-12 // 21:54:48

jag tycker att Tilde är super fint! ocj jag tycker att din blogg är jätte härlig! verkligen älskar dej :D kram

2010-03-12 // 23:47:14
» Alice

byt inte namn. tilde är hur fint som hellst. det kan bli antingen en cool tjej eller en lite sötare.

Nicoline är det mest bitchiga namnet jag vet. inteinteinte.

Men om det känns rätt för er så får det väl bli så.

jag håller STENhårt för tilde. det är så himla fint namn!!

2010-03-13 // 01:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback