motsatser

Igår sov lillan nästan heeeeela långa dagen. Hon var kanske vaken sammanlagt tre timmar från klockan nio på morgonen till halv tio på kvällen. Hon sov sig helt enkelt genom dagen.
Idag har hon sovit sammanlagt en timme sedan klockan halv nio imorse. Hon har ätit och ätit och ätit och gymmat och kikat och gnällt. Nu tankar hon inför natten för jag sitter med tuttarna framme stup i kvarten. Kanske blir det en lååång natts sömn? I och med att hon varit vaken hela dagen kommer hon väl ta igen det inatt, förhoppningsvis!
Ska försöka få henne att somna vid nio, då sover hon kanske, med lite tur, till sex-sju någon gång. Vi får se helt enkelt.

Min lilla snutta, hon är så söt så att jag bara dör. Hon ler, hon skrattar, pratar, ropar och bara glor. Hon är så fulländad, så otroligt perfekt. Ibland när man vänder ryggen till hör man helt plötsligt att det smackas från henne. Då har hon petat ut nappen och ligger och suger på handen, så söt är hon! Däremot försöker jag då peta in nappen igen, för jag vill inte att hon ska börja suga på tummen. Men men, söt är hon i alla fall här hon ligger och ögonen går i kors, snutt snutt på nappen, suck, blunda lite, nej nu missar jag något, ping, upp med ögonen. Ja ni förstår; SÖT!


HAHA! :D pumpat mjölk har ja gjort hela kvällen, spruta ner mig fasiken! men inge har hänt för det. Sex två gånger, check! ingenting för det... Så hon vill verkligen gosa kvar i magen ett tag till!



Planera saker är nog de allra bästa. Men eftersom ja har hela mitt liiiv i Stockholm så kan ja ju inte åka dit eftersom vi har förlossning i nyköping! lite jobbigt att stå i stan och sen drar allt igång lixom.



Åh, va gullig du är! haha, men oroa dig inte. MINST en vecka till ligger hon här inne! Sen får de kanske bli en fika framöver i stan? vore tokmys! :)



Kram

2010-03-22 // 00:43:36
» Luisa

Hmm..Nicoline är ju fint, gud det är så svårt! men sök olika och annorlunda barnnamn på google det brukar komma upp en hel del fint! Tilde är ju också jätte gulligt ifall du vill behålla namnet :)

2010-03-22 // 10:17:31

Nice security code. Does it work?

2011-01-17 // 16:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback