joo

Jag håller med er som kommenterat, det är nog väldigt vanligt att tveka på namnvalet just därför att det är ett så pass stort och efterhängande beslut! Och det är också sant att speciellt jag var inne på lite mer ovanliga namn men ändå föll beslutet på Tilde, som jag nu känner mig osäker på. OM det nu skulle bli så att vi bytte, skulle det bli knäppt? Hon har hetat Tilde i nästan två månader liksom. Å andra sidan blir det kanske en rolig historia att berätta sen..



sv: Jo det är klart det blir lite konstigt där i början. Men det är det ju värt i längden, om hon egentligen passar bättre i ett annat namn :) inget någon tar skada av liksom :)

2010-03-11 // 14:11:57
» Sara

Helt klart en rolig historia=) Min kusins lillkille hette i stort sett fram till dopdagen när han var 4 månader men nu heter han Thomas! Det är lite roligt att titta i alla grattis kort mm Thomas fått för i många av dom står det Kent! Det lär ju säkert ta en stund innan man vant sig men jag tycker helt klart att det är ok om man vill byta namn på sitt barn framförallt eftersom hon "bara" är två månader, hade varit lite underligt om hon varit 2 år och faktiskt själv hunnit lära sig vad hon heter! Måste säga att jag är imponerad, i brist på bättre ordval, att du faktiskt tar upp detta i bloggen, nog inte alla som skulle göra det! Trots att det säkert som sagt många som tänker på det! Testa kalla henne nåt annat nån dag och se hur det känns=)



Än en gång lycka till!

2010-03-11 // 18:07:34
» j

jag tycker anna spohia tilde är en jättefin kombinaton! men om du är osäker ska du ju självklart tänka igenom. jag har alltid velat att mina framtida barn ska hetta Chloé om det är en tjej och Zackarias om det är en kille. men man lär ju ändra sig! men ett tips är att pröva dina favorit namn, skriv upp en lista och pröva alla olika namn som du verkligen gillar då och då. tänk också in i framtiden, typ första dagen du ska skicka henne till skolan, ringa henne i tonåren och vara orolig eller bara tänk olika situationer i hennes liv och så lekar du med tanken på de olika namnen. haha svårt att förklara men kanske funderar! tror att det är rätt svårt att bara få en uppenbarelse sådär där ni plötsligt vet.



har också lite frågor. hur är allt nu efter din förlossning? alltså har du läkt ordenligt och är återställd "där nere"? sen en liten personlig fråga du kanske inte vill svara på, men är det någon skillnad på att ha sex nu efter förlossningen?



tack och lycka till!!!

2010-03-11 // 18:54:33
» J

Byt inte!

2010-03-11 // 19:00:10
» E

Min pojkväns lillebror hette Noel tills han var ungefär tre, sen bytte de till Viggo. Då var det jäkligt jobbigt att få alla i omgivningen att vänja sig vid det nya namnet..

2010-03-11 // 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback