jag har barn?

Det ligger en sovande bebis bredvid mig här i soffan, hon snuffar och buffar i sömnen. Hon sover med händerna över huvudet och med tunga andetag ser hon så fridfull ut. Hennes lilla lilla näsa ser ut som en marsipanbit, hennes läppar darrar ibland för att hon suger i sömnen, hennes ögonbryn rynkar sig ibland, vad drömmer hon om? Benen cyklar lite sakta i sömnen, där ändarna, de små små tussiga fötterna är prydda av alldeles för stora strumpor.

Eeeeeeh, det där är min dotter! Det slår mig som en handflata i ansiktet, det är min dotter! Jag kan inte säga det många gånger nog, det är min dotter! Jag har alltså fått barn, och är nu mamma. Mamma! Eeeeh, det här är något som jag nog aldrig kommer kunna anamma, förstå till fullo.
Hoppsan det där är min dotter, slog det mig nu, igen! Kommer det någonsin att sluta förvåna mig?

Kommer jag om 15 år stå på ICA och köpa tamponger med en 15årig tjej och helt plötsligt bli slagen med konstaterandet igen? Nämen, det där är ju min dotter och nu har hon fått mens!
Kommer jag möta henne på stan och även om hon är fem meter framför mig kommer jag inte förstå att det är min dotter som kommer gående.
Kommer jag gå till dagis om två år för att hämta min dotter och sedan stå där, plötsligt undrande över vad fan jag gör där. Just det ja! Min dotter ska hämtas.


Upp till bevis antar jag. Tills dess; eeeh det ligger en bebis här bredvid mig. Justja! Min dotter!




Sv: Ja, vi får peppa o tips varandra! Nu ska vi bli snygga unga mammor ;D Oj, jag vet faktiskt inte hur länge. Åt dubbeldos smärtstillande i en månad, så jag tror det hela blev bättre efter 1-1½ månad. Mitt efterbesök hos bm gick jättebra. Hon frågade hur mke hon fick undersöka mig, vilket inte var mycket alls, och det respekterade hon. Kändes jätteskönt.

2010-03-07 // 19:02:38

sv: Jag gick nog sönder så mycket man kan. Från hål till hål. Sfinkterrupur grad 4 eller vad dem brukar kalla det. Inte lätt med alla dessa termer hit o dit :P

2010-03-07 // 19:45:52

sv: Okej. I min journal bedömdes operationen efter förlossningen som komplicerad så dom hade nog att göra :P Hur känner du att du är öm? Jag känner inget speciellt men vågar inte röra eller känna. Har ju fått se hur det ser ut men ändå vill jag inte kännas vid vad som hänt därnere.

2010-03-07 // 19:51:04
» Hanna

Gud vad söt hon är!

2010-03-07 // 21:05:59





Gud vilken underbar bild = )

2011-01-27 // 20:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback