förvånad

Jag och Tilde somnade tolv igår. Halv fem vaknar jag och tittar på klockan och blir förvånad över hur länge hon sovit. Hon ligger och gnyr lite så jag slänger fram tutten för att mata henne. Inte då, hon somnade innan hon ens hann börja äta. Sen sov hon till sex! Då var det verkligen dags för mat kände jag för tuttarna var hårda som sten. Så amma lite på ena tutten, Tilde bajsar, ny blöja, ammar en kvart till på den andra tutten och hör och häpna: hon somnar om! Sen vaknade vi inte förräns kvart över nio!
Jag känner mig utvilad trots att jag håller på att bli sjuk.

Så nu ligger Tilde och retar sin pappa genom att prata och prata i sängen när han sover. Hon tjuter till och låter så jäkla kul! Max sover såklart som en stock.


Idag ska vi ha "barnvakt" för första gången, nervigt! Tilde ska vara med sin morfar och moster i ungefär två timmar medans jag och Max ska gå ut och äta på en restaurang i närheten av där de bor. Jag är säker på att jag kommer sakna henne som en galning men jag och Max behöver lite ensamtid också. Dessutom trivs Tilde hos sin morfar superbra, så hon får det nog också roligt!


Tilde och morfar                                   Tilde och moster


» Finni

Klart ni behöver lite ensamtid :)



Den är underbar! Det är tack vare den vi oftast kan äta middag när han är vaken utan att hålla honom i famnen. Han ligger och underhåller sig själv sålänge man gungar lite :) Den är från babybjörn och vi köpte den på babyland. Dock lite dyr, tror det var 1300 kr. Fast jag tycker den är värd det då den används hela tiden och dom kan sitta i den länge länge :)

2010-03-02 // 10:47:46

gud va lik du 0och din syster är :O

2010-03-02 // 15:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback