gammalt nytt

Ja ni kära läsare, denna helg har bjudit på en två smärre överraskningar..
I fredags kom den härliga Tant Röd tillbaka efter närmare ett och ett halvt år i frånvaro. Jag är inte glad.

Igår kväll kom överraskning nummer två; LOUISA HAR FÅTT SIN FÖRSTA TAND! En liten rackare har spruckit upp en liten del i nedre tandraden. Det är svårt att få sig en gilmt men visst tusan är den där! Inte konstigt att hon varit lite hängig i det senaste. Kan inte förstå att min bebis börjar bli så stor..

Vi blir kvar här på landet i veckan. För vem vill uggla i en schleten tvåa som man inte ser ut ifrån när man kan glassa i Årsta Havsbad i en stuga där solen slår ner hela dagen lång med sina 28 grader? Inte fan vill jag det; så vi blir kvar här. Jag äter som en häst vill jag lova, vågen står väl på +10 kilo när jag kommer hem, men vad gör det när man mår bra trots förkylning och en mild sömnbrist?

Däremot kan jag intyga att jag saknar er, era råd, era värmande ord och de stundtals negativa bitande ord som trillar in, för de ger oftast mycket. Det är en värld detta som jag så länge varit beroende av, erkänner jag motvilligt. Jag har filmer att bjuda på, fina kort på min växande dotter och tankar som trängs bort av behovet att bara informera om att vi lever.

Lever gör vi, ack så gott. Louisa tar sig upp på alla fyra, hon sitter allt längre, äter allt mer och pratar allt mer.


Såhär myser vi i trädgården!


det såg härligt ut hörrudu!

riktigt fina är ni båda två också :)

jag är glad att du inte tog en paus ifrån bloggandet som du skrev för ett tag sen för du är min favvis-mammabloggare :D

2010-06-28 // 15:18:19
» Anna

Låter helt underbart! Sola lite för min del också!

Själv är man instängd om dagarna när solen är som bäst!

2010-06-28 // 17:03:40

vad mycket färg du fått i ansiktet :D

2010-06-28 // 18:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback