vill inte mer

Jag vill inte amma längre..

Det är bekvämt- maten är alltid med, jag behöver inte gå upp om nätterna. Men! Louisa bits som tusan, till den vidd att jag skriker rakt ut och gråter av smärta. Hon strular vid i stort sett varje amning, vill inte ta tutten, ålar sig ur mina armar, ser åt helt andra håll. Det är en enda stor kamp!

Jag vet inte vad jag ska göra! Hon vägrar flaskan och all annan mat än gröt och fruktpuré, vad ska jag göra!?


Om du vill ge na burkmat så kan man försöka lura med lite fruktpuré. Då tar du lite puré på toppen av maten på skeden.. Men sen så kan man alltid gå till bvc och höra. Wilgot var knepig då han fick tänder och vem vet, det kankse gör ont på stackarn när hon äter oliak saker.. Ja vet att när Wilgot var sjuk så föröskte jag lura ho om för att få i lite mat. Jag brukade skojja till det lite då han tagit en sked mat så han visste att något roligt skulle komma ur den tråkiga maten :)

2010-07-29 // 13:36:28

Har du provat blanda i lite fruktpuré i maten? Eller ge typ morot eller nån annan söt puré, som inte är frukt.

Man kan blanda i typ messmör eller nåt annat sött i flaskan också, eller smörja in nappen med frukt och se om hon suger då.



Hoppas det löser sig.

2010-07-29 // 13:53:50

sv: Man får prova olika sorters mat/välling.. Hon kanske bara inte tycker om? Eller så är det en jäkla period, hon börjar ju förstå att hon kan testa er. Men om det inte släpper så får du be bvc om råd. Men du är en riktig kämpe ska du veta! Man behöver mycket ork för att palla med ett matvägrande barn, speciellt när man ammar. Man blir ju frustrerad av hela situationen. GO GIRL! :) kram

2010-07-29 // 13:57:58

Om hon äter gröt och fruktpure så ge henne det :) Kanske inte så bra att bara äta det men prova ge henne mat igen efter nån vecka. Tror säkert redan du testat så men ja :) Hoppas det löser sig iallafall :)

2010-08-03 // 20:24:30

nej vad jobbigt :( :(

2010-08-06 // 10:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback