nervvrak


Louisa fick doppa fötterna i vattnet på landet.


Idag ska vi till bvc.......... IJag är nervös. Förhoppningsvis har hon gått upp som hon ska nu. Drömde inatt att hon gått upp över ett kilo. Om det ändå vore så väl. Väntar bara på att lilla damen ska vakna, för nu sover hon som en stock.
Natten var helt okej. Hon vaknade tre gånger och åt.

Hon har under den senaste veckan varit superkinkig med maten. Inget annat än gröt och fruktpuré går ner i matväg. Hon ratar flaskan som om den innehöll kolera. När jag ska amma henne så strular hon ofta tills dess att hon skriker sig svettig. Det är ingen dans på rosor detta vill jag säga. Vet inte heller vad som är fel. Ringde till slut vårdguiden då klockan var fem och hon inte ammat sedan åtta på morgonen; därimellan en portion gröt och fruktpuré. De sa bara att så länge henner "allmäntillstånd" är detsamma är det ingen fara. Även att hon bör dricka och i sin tur kissa är viktigt- vilket hon gör.
Det är så svårt! Man vet ju inte vad som kan vara fel. Är det bara så att hon inte är hungrig?

Vi får helt enkelt se. Nu ska jag fortsätta vänta på min plutt som borde vakna snart.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback