toppen..

Kul att vi bor under några helt hysteriska idioter. Sedan dag ett har det stampats som tusan från deras lägenhet och Max har hela tiden försvarat dom med att säga att det nog bara är lyhört i huset, att väggarna är så tunna och att jag är känslig.
Inatt har de tagit idiotstörningspriset! Sedan igår kväll vid tio har det stampats, skrikits, smällt och allmänt låtit högt från deras lägenhet. De har ett litet barn som uppenbarligen är vaken som hoppas och skriker. Sedan låter det ovanpå alla dessa ljud som om de faktiskt möblerar om!

Okej om någon låter på en fredag eller lördag, det är inte så konstigt. Men mitt i veckan HELA natten är inte okej.

När Max och hand kompis gick upp för att säga till hörde man bara dräggiga ljud som från alkoholister som stön och grymtanden och det osade röklukt från deras lägenhet. Så de ringde inte på, vilket är förståeligt då man aldrig vet vad som möter en i dörren.

Vi försökte ringa Störningsjouren Stockholm, men de öppnar inte förräns vid sju på morgonen, så till slut ringde vi till polisen för att höra vad tusan vi skulle ta oss till. Jag menar, barnet kanske far illa där uppe? Barnet kan väl inte må bra av att vara vaket varje natt och vistas i sådan miljö?

Vad vet jag.. Men det är oroande och extremt irriterande när man inte får någon sömn överhuvudtaget. Max som till och med är riktigt svårväckt vaknade av deras smällar och skrik.. Vi får se vart detta leder, för jag är på bristningsgränsen. Det är svårt att ringa störningsjouren på dem när störningsjouren inte har öppet under de tider som denna familj stör mest.


» Sara

Åh, det där har vi råkat ut för också! Det slutade med att vi, för snart ett år sedan, flyttade.. Då hade vi bott där i nästan 6 månader.

Hoppas det löser sig och att de gör något åt er situation! Det är verkligen en jobbig situation.

2010-01-06 // 09:50:44
» Finni

Sådana där anklagelser tycker jag att man ska ta det lugnt med Klara. Dom kanske har en extremt jobbig unge, vilket inte alls måste betyda att dom är alkoholister eller misshandlar sitt barn.



Jag förstår att det är jobbigt att bli störd 24/7, men det är allvarliga saker du påstår när du yttrar dig på det sättet. Du vill väl inte att någon ska döma dig den dagen du får det lite kämpigt med ert barn?



Inget illa menat, men tänk efter lite. Jag vet att gravhormonerna gör en smått knäpp och allmänt irriterad, men som sagt, tänk innan du utropar "Alkoholister" och "Misshandlare". Dom har säkert bara en unge i trotsåldern som vägrar sova.



Gå och prata med dom på dagen. Dom kanske rent av uppskattar att du bryr dig och försöker hjälpa. Lycka till!! Kramar

2010-01-06 // 14:05:22

då är det väl tur att ni snart får en bebis som kommer hämnas på familjen över er med nattliga skrik i flera månader.

2010-01-06 // 17:02:45

vet att detta är ett gammal inlägg men måste bara säga att jag har EXAKT samma problem med grannar ovanför mig!! så otroligt irriterande och stör mig och min sömn hela tiden..

2010-12-08 // 19:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback