mysigt uppvaknande

Även denna morgon vaknade Max före mig och kramade om mig och myste med mig tills dess att jag vaknade. Han viskade "godmorgon älskling" och snusade mig i nacken. Det finns nog inget bättre sätt att vakna på, jag får passa på att njuta tills dess att vår fina dotter skriker på natten och väcker oss. Det är ju, när jag tänker efter, också helt underbart..

Vi har precis ätit frukost i form av kokta ägg på knäckemackor och varm oboy. Lägenheten är nystädad sedan igår vilket känns otroligt skönt, nu gäller det bara att hålla efter ordentligt tills lillan kommer så att man slipper tänka på städningen när man är helt utslagen av att vara uppe varannan timme dygnet runt.

Idag är det den tionde, vilket också betyder att det är tio dagar kvar till beräknad födsel. Men som sagt kan det ske när som helst och inte alls. Vårat första datum vi fick var den 16e januari, det andra datumet vi fick var den 18e januari och som ni alla vet fick vi den 20e januari efter ultraljudet. Jag ställer in mig stenhårt på att gå över tiden, eftersom jag då inte blir besviken. Bara Mini mår bra så offrar jag all tid i världen för henne, oavsett hur tufft det är.




» maria

Hej! jag har läst din blogg ett tag och tycker det är kul att läsa om ditt liv som blivande mamma!

var graviditeten planerad?

en annan sak jag tänkt på är att ibland så skriver du som att allt är så himla underbart och perfekt hela tiden.. och jag vet inte men tycker det kan bli lite för töntigt ibland om hur "underbart" allt är, kan du inte srkiva lite mer om vardagen i sig? om du förstår hur jag menar, för nu verkar det vara som någon saga med påklistrat leende, klart det måste finnas lite negativa saker också? tänker bara att bloggen kanske blir lite mer intressant då!

2010-01-10 // 16:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback