människa igen

Har idag gosat med lillan på morgonen och sen fick hon charma pappa lite medan jag tog en rejält efterlängtad dusch. Jag fick tvätta mitt svintoliknande hår och skölja av mig ordentligt. På med rena kläder och jag var inte bara ett vandrande vrak längre.
Max fick åka iväg och köpa bröstpump, amningsnapp(GULD!) och bröstvårtskräm. Nu är jag fit for fight.

Nu gosar älsklingen här i min famn och är sådär löjligt söt. Kommer på mig själv med att undra vad fan jag gjorde innan hon kom.


Dom ska ju äta minst 6 gånger under ett dygn. Jag frågade min bm då Jaime kan sova en hel natt men då va det ok att inte amma på natten om han går upp i vikt som han ska och äter minst 6 gånger om dagen.

2010-01-18 // 13:29:11

Bara lite råd, pumpa inte med amningspump i onödan då det bara producerar ännu mer mjölk, och använd amningsnapp så lite som möjligt. Kommer inte ihåg varför men till mig sa dom att man ska undvika dom så mycket det går.

2010-01-18 // 14:02:32

gud, är det bara jag som är supernyfiken på vad namnet blev?

haha, vad vet jag man kanske inte bestämmer det såhär tidigt? jag har en såndär naiv bild av att barnet födds så tittar man på det och så säger mamman typ "det är en stina, man ser att det är en stina" och pappan nickar lite stumt och försöker dölja sin besvikelse. det är bara att vänja sig.

oj vad mycket babbel det vart nu.

mini är nog hur vacker som helst, och det är coolt att hon liknar pappan max nu för att när hon växer upp och blir flicka sen kvinna så tror jag det blir dig som hon blir lik!

2010-01-18 // 14:20:00

amningsnappen är ingen fara att använda :) min dotter är 10 veckor och jahar använt den sen hon var två dygn :) så länge barnet tar bröstet med den på så är det lungt :) finns vissa som använder den under hela amningsperioden :) och bröstmjölk säger dom ska vara det bästa att smörja in bröstvårtorna med och att man ska lufta dom även om det rinner :)

2010-01-18 // 14:26:58

Kolla gärna in min undersökning på bloggen :D

Annars bra blogg

2010-01-18 // 14:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback