jaha?

Hej! jag har läst din blogg ett tag och tycker det är kul att läsa om ditt liv som blivande mamma!

En annan sak jag tänkt på är att ibland så skriver du som att allt är så himla underbart och perfekt hela tiden.. och jag vet inte men tycker det kan bli lite för töntigt ibland om hur "underbart" allt är, kan du inte srkiva lite mer om vardagen i sig? om du förstår hur jag menar, för nu verkar det vara som någon saga med påklistrat leende, klart det måste finnas lite negativa saker också? tänker bara att bloggen kanske blir lite mer intressant då!



Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på detta. Varför ska jag skriva om de få negativa saker som händer? Varför ska jag skriva om de få tuffa saker som sker? Mitt leende är inte påklistrat, det är så äkta som det bara kan bli. Varför klaga när man har i princip allt det man vill ha?
Jag tar upp de tuffa bitarna också, hur less jag är på att vara gravid, hur ont allt gör och hur trött jag är. Men något annat har jag inte att ta upp.
Ja jag och Max bråkar, men det löser sig ju alltid och är verkligen för personligt för att dela med sig av här.
För mig är mitt liv underbart, jag är så fruktansvärt lycklig, så jag tänker inte leta fel för att göra bloggen "mer intressant". Vill man läsa om tragik och smärta kan man vända sig någon annanstans.


Vilken konstig kommentar :P Så klart har man dåliga dagar också (vilket du också delar med dig av), men man vill ju inte vara för personlig. Inte sitter man och skriver om sina bråk med sambon osv i sin blogg :P Dessutom kan man emellanåt bli så överväldigad över hur lycklig man är så man måste få det ur sig, det är ju världens finaste mirakel man har i sin mage :-D

2010-01-10 // 17:04:02
» Elena

Bra svar! :) Sjuk kommentar du fick...

2010-01-10 // 17:56:51

Öööh okej?



Konstig typ. Självklart är det ju inte alltid en dans på rosor. Men klart man skall försöka hålla en god min ändå. Det tycker jag är jätte bra att du gör!

2010-01-10 // 21:26:51
» maria

okej känns som om alla misstolkade min kommentar och nej jag är inte en "konstig" "sjuk" person,jag försöker bara FÖRSTÅ. blir man gravid så ung så är man ju inte 100% mogen, och det måste väl finnas tankar i huvudet eller andra funderingar som inte riktigt känns bra? om det inte gör det så skönt för dig, att du inte känner så och jag är verkligen inte ute efter en tragisk eller olycklig blogg utan var bara intresserad av om det verkligen är så bra som det låter. menar verkligen inte att du ska skriva om din bråk med din pojkvän eller familjeproblem. det enda jag undrade var om det var någon slags lycklig fasad eller om det finns saker "gömda" under. just för att det händer så mycket på en gång vid så ung ålder. det är ett fritt land, så jag får väl ha en åsikt utan att bli påhoppad?

2010-01-10 // 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback