fråga till er

Hur lång tid efter förlossningen får man i regel börja träna? Jag förstår att det är väldigt individuellt beroende på i vilket skick man är, men säg att om det är så att allt flyter på komplikationsfritt.
När kan man börja gå ut på promenader och när kan man sätta igång och gymma?


Tja, man ska ta det ganska lugnt efter förlossningen. beror också lite på hur snabbt man hämtar sig.. jag hade ont i bäckenet några veckor efteråt, men tog kortare promenader allt eftersom som jag kände att det inte gjorde ont.

Träna på allvar bör man väl inte göra förren efter minst tre månader tror jag.. men det beror också på hur man mår. Men man ska ta det väldigt lugnt i början och inte ta i för mycket.. då kan dessutom mjölken försvinna om man stressar på.. du kommer ju bli inbokad på en efterkontroll/gynbesök hos din barnmorska på mvc. Prata med henne då... :) Kraaam

2010-01-11 // 14:29:25

Haha jo jag kände att det var på tiden.. Hoppas att allt är bra med dig! Kram

2010-01-11 // 14:58:33

Skulle vara kul att få se Minis lilla hörna där hon ska sova samt alla mysiga grejor ni köpt till henne. Jag är så nyfiken! Kram

2010-01-11 // 18:04:36
» Sofia

Min barnmorska har sagt efter 6 veckor kan man börja träna på gymmet försiktigt. Men att man kan ut och promenera direkt när man känner att det fungerar. :)

2010-01-11 // 18:56:48
» Emma

Jag började promenera redan efter några dagar. De första dagarna var jag fortfarande öm, men det gick över på ett par veckor. Tror det bästa är att lyssna på kroppen! I början ta det extra lugnt. Tror dock att du kommer ha annat för dig i några månader framöver... ;)

2010-01-11 // 21:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback