dop?

Någon frågade om vi ska döpa Tilde med tanke på att jag nämnde hennes gudfar.

Nej, det ska vi inte. Gudfar säger vi, men ser det inte kyrkligt utan han blir mer som en "fadder" eller vad man säger. Jag tycker att Tilde senare i livet ska få välja själv om hon vill bli döpt, och då konfirmera sig eller helt enkelt bara döpa sig(om det går?).
Istället kommer vi att ha en namngivningsceremoni eller något liknande där vi bjuder in släkten på fika och så. Men det blir inte förräns längre fram.


SJUKLIGT SÖT DOTTER! GRATTIS :)

2010-01-25 // 23:34:23

ja det var allt en seg liten bebis jag verkar ha fått, storasyrran kom ju en vecka före men han verkar gilla läget just nu.

2010-01-26 // 01:04:46
» Tess

Det är helt okej :) Hur är allt med dig? Om du orkar svara på mejl så gör gärna det, men jag förstår om du har fullt upp just nu. Många kramar, Tess

2010-01-26 // 14:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback