det bästa som någonsin hänt mig

Folk talar ofta om förlossningen som något underbart, det bästa som hänt dem men även det värsta.

För mig är det inte så. Förlossningen var det bästa som någonsin hänt mig. Punkt.
Smärtan skiter jag, smärtan skulle jag gå igenom miljoner gånger till för Tilde.
Förlossningen som slutade med att Tilde föddes är verkligen det bästa som hänt mig.
Det är just denna förlossning, med alla attribut, som gav oss Tilde, och jag skulle inte byta det för något i världen.

Så, jag ser inget negativt med förlossningen, all smärta minns jag inte. Jag vet att det gjorde ont, men inte hur ont.


vad har hon för ögonfärg? kan du inte lägga upp en vacker bild? :)

2010-01-22 // 16:47:25

jag håller med dej.



jag tyckte inte alls att förlossningen gjorde ont utan kunde tänka mej göra om det redan efter någon timme. att föda barn är en helt otrolig upplevelse :)

2010-01-22 // 17:46:10

åh, tilde var ett namn vi gillade också :) superfint. Va skönt att du känner så :)

2010-01-22 // 19:50:18

hej gumman. Måste säga att jag tycker du e fantastiskt duktig. Du har tagit allt så bra och med ro.

Jättefint namn!

Jag har följt din blogg varje dag och läst allt med glädje! Så underbart...



Längtar så tills vi får träffa er och Tilde på riktigt. Boka in söndagen i vecka 6. Då kommer vi och hälsar på..



Kraaam!!

2010-01-22 // 20:25:28

Hej. Är lite nyfiken på hur mycket du gick upp i vikt under graviditeten. Du har kanske skrivit det någonstans men jag hittar inte det. Jag har hört folk som gått upp allt från 4 kg till 50 kg (!) Så aa om du vill berätta hade det varit skoj (:



Grattis till er fina flicka :)

2010-01-22 // 22:42:04
» Tova

Gud vad härligt att du är så positiv!



Själv blev ju min förlossning vääldigt annorlunda än vad jag tänkt mig eftersom lillen kom ut hemma, fysiskt sett så var det ingen fara - det gjorde knappt alls ont - men psykiskt sett så kommer detta nog ta ett tag att smälta. ;)

Men resultatet blev ju helt klart underbart, ens egna lilla bebis! Ofattbart.

Kram

2010-01-23 // 14:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback