allvar

Idag är det exakt två veckor kvar till beräknad förlossning, och fyra veckor och en dag tills dess att vi definitivt är föräldrar. När som helst nu kan förlossningen sätta igång, och jag väntar med spänning. Jag är väldigt uppmärksam på min kropp och dess signaler, letar annorlunda ting i allt som sker. Var det där mensvärk? Knäppte det till i magen nu, går vattnet snart? Hjärnspöken är nog vad det kallas, men det är en rolig lek jag har med mig själv.

Två veckor är kort tid, fyra veckor med, i jämförelse med nästan tio månader är det inte alls särskilt långt. Max väntar tålmodigt men spänt på att Mini ska ge något tecken på att komma ut. Varje gång jag ringer honom och han råkar missa samtalet blir han hispig och tror att det är dags. Han stöttar mig otroligt bra när det är tungt och jag lessnar.




Så nu, Mini, är vi redo för dig. Du får komma ut nu.


» Finni

Som sagt, du antar saker hejvilt utan att ha någon ordentlig grund för dina påståenden. Det är mycket möjligt att något är fel, men samtidigt så kan det röra sig om något helt annat. Att skriva ut på din blogg att din granne troligtvis är alkoholist och att dennes barn kanske far illa är en allvarlig sak att säga och sedan också ganska respektlöst. Jag tvivlar på att du hade velat läsa någonstans att du misshandlar ditt barn bara för att ni råkar ha det jobbigt en period.



Vi skriker som idioter här hemma när vi bråkar och har gjort det sedan vi var små. Inte för att någon här ens dricker alkohol, eller för att någon blir misshandlad, utan för att det blir så när fem åsiktsstarka personer tycker olika. Ibland kan det låta som om jag mördar min lillebror när jag egentligen bara skriker hysteriskt för att han har använt mina dyra duschprodukter. Inte mycket allvarligare än så liksom.



Det suger att vara gravid och att bli störd när man vill vila såhär i slutskedet, men andas, och ta det lugnt. Du kan ju faktiskt gå upp och fråga om allt är okej, innan du säger en massa saker som kanske inte alls stämmer.

2010-01-06 // 14:26:21
» Elena

Hoppas hon kommer snart!!! :D

2010-01-06 // 14:27:13
» Finni

Du gör som du vill ofcourse. Jag ber dig bara att tänka efter.

2010-01-06 // 16:35:43

kommer ihåg det där, sista veckorna kunde man inte ringa någon utan att de trodde att det var dags :P och när det väl var dags hade man inte tid att ringa, haha :P

2010-01-06 // 19:36:45

sv: Bra att det berörde någon :) Klart du ska göra det, du är inte ensam om att vara tiger om man säger så, det är mer vanligt att man får bristningar än att inte få det medan man väntar barn. Försök tänka i mina spår så får vi hoppas att det går vägen! :)

2010-01-06 // 19:40:37
» Frida

Oj, bara 2veckor kvar, det är ju inte alls länge. Jag önskar er verkligen all lycka med mini och hoppas allt går bra :)

Kram, Frida

2010-01-06 // 20:05:54

sv: haha så tänkte jag med, att jag skulle skicka mass-sms men när vattnet gick fanns ingen som helst tanke på det :P

2010-01-06 // 21:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback