viljan att ta sig ut

Nu är Tilde snart 4 veckor, på måndag blir hon en månad. Under denna månad har vi varit hemma konstant men undantag för ett snabbt besök på en kvart eller så hos Max föräldrar. Visst har jag varit ute och gått, varit på affären, men inte mer än så.
Besöken har tills förra veckan begränsats till de allra närmaste, vilket består av ett tiotal personer.

Nu börjar det klia i kroppen på mig. Jag vill ta mig ut, titta på folk och inte begränsas hemma i vår lägenhet. Jag vill kunna möta en kompis i stan med Tilde och ta en fika eller så.
Men jag fick rekommenderat av min bvc-tant att vänta februari ut minst med att t.ex åka kommunalt eller gå på stan. Vad säger ni andra mammor om det?

Hur gamla var era bebisar då ni tog er ut bland folk? Och hur länge tycker ni att jag bör vänta tills jag tar med mig Tilde på äventyr?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback