kan inte sova

Gick och lade mig för en timme sen med Tilde för att passa på att sova inför natten då jag tror hon kommer vara mycket vaken. Men till mitt stora förtret kunde jag inte somna! Jag vet att jag behöver de sovtimmarna för att vara någorlunda pigg imorgon men jag låg bara och stirrade i mörkret och lyssnade på grodans andetag.

Så nu sitter jag uppe igen, och ugglar vid datorn. Lyssnar på Max som spelar det där förbannade spelet WOW som förövrigt är riktigt kul men det stjäl min pojkvän! Väntar på tröttheten som ligger där i bakgrunden men tycks inte vilja finna sig till ro i kroppen min.

Egentligen vill jag bara lyfta upp Tilde, snusa henne i nacken och kramas med henne. Men en bebis som sover är en nöjd bebis, jag får nöja mig med att titta på henne. Det är inte fy skam det heller, hon är så förbannat söt. För varje dag så ler hon mer och mer, man får mer och mer respons från henne vilket är riktigt roligt. Mitt mammahjärta smälter när hon fyrar av ett raketleende.



Det är väl lite klantigt att ni sitter vid datorn när hon sover. Det är ju då ni ska umgås och ha mysigt(pussas lite) mesans ungen sover. Man förstår att du älskar din bebis men hur är Max relation till Tilde? Det känns bara som om di skriver om din och Tildes. Jag har antagligen fel med detta. Säg till din man att sluta spela och säg att nu kan ni fan få en timma eller mer tid tillsammans utan att din far ska vara barnvakt. Ungen sover (är nöjd) ta vara på den genom att umgås lite!

Puss o god natt, din dotter är jätte vacker och detsamma r du. Du är även en bra mamma:)

2010-02-25 // 23:43:22
» Emma

Jag fick själv en son för 7 månader sen. Min sambo spelade WOW förut också men vi märkte att det inte funkade för då Sixten sov så ville jag ju att han skulle vara med mig och inte sitta och spela WOW och snacka i skype med kompisar. Att ha barn tar mycket tid och då får man priotera bort spelandet. Därmed inte sagt att han måste sluta helt men minska mycket iaf är en bra början! Lycka till med familjelivet =)

2010-02-26 // 10:01:05

hoho... typiskt karlarna att spela wow. Jag avskyr det där spelet, det tar så mycket tid, dessutom kostar det ju att spela. Vi har som regel nu att Morgan bara får spela sånt när jag inte är hemma. Så slipper jag se, och så slipper det ta våran tid.. jag tränar ju ganska mycket kvällstid så han verkar nöjd att ha det så... sen angående barnvakt.. jag tror inte ni behöver oroa er. Jag var ifrån Isa redan när hon var 3 veckor (och jobbade) Din pappa är så mycket bättre också än mina föräldrar på att ta hand om bebis.. passa på nu innan hon blir för "mammig".. Kraaam!

2010-02-26 // 13:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback