förhållanden

Jag tror att Tilde har upptäckt sin egna röst lite. Hon ligger liksom och hojtar till då och då och flinar när hon märker att det låter. Så ibland tror jag att hon skriker och kommer till undsättning, men då ligger hon där i babygymmet nöjt som en gris i gyttjan och tjoar.

Det är tydligt hur hela mitt liv kretsar runt denna varelse, alla konversationer involverar ofta henne. Så när jag väl har en konversation som inte innefattar henne blir jag förvånad men det känns ändå skönt. Jag älskar henne till döds men jag är också Klara.
Det är en klurig balansgång det där, mammaliv och tonårsliv. Jag tycker att det går rätt bra, det finns utrymme för båda. Däremot märker jag hur jag och Max lider av att inte få någon ensamtid. Det är inte hemskt men jag märker ändå skillnaden.
När vi för några veckor sedan spenderade helgen hos min pappa så var han och min syster barnvakt i tio minuter så att jag och Max kunde duscha tillsammans. Vi blev båda två chockade över att vara ensamma, men det var välbehövligt!
Kanske är det dags att be morfar vara barnvakt i en timme eller två så att jag och Max bara kan få vara lite ensamma? Det tar emot att säga, men kanske mår vi alla tre bättre av det. Jag och Max blir gladare och Tilde blir gladare av mer nöjda föräldrar. Det känns tidigt men en timme kan väl inte skada. Jag längtar efter att få sucka ihop i Max famn, ensamma, om än bara för en kvart. Vi behöver det båda två, utan att behöva känna press för att Tilde kanske har det bra. Han behöver nog få se att jag även har tid för honom, eftersom Tilde självfallet tar väldigt mycket tid. Jag vill ge honom min fulla uppmärksamhet, få kyssa honom och stryka honom över ryggen.

Ja jag vet inte, vi får se. Det längsta jag varit ifrån Tilde är Tjugo minuter, då gick jag till tunnelbanan fram och tillbaka för att möta Alina och Sanne. Under den tiden hann jag ringa en gång och fråga Max hur det gick. Vi är symbiotiska, jag och Tilde och jag saknar henne så fort jag ens går in i duschen.
Men som sagt, kanske gör det oss gott att ha barnvakt en timme. Vi får diskutera det.


» Emma

Klart ni ska ha lite egentid! Tilde är ju över en månad, hon kan absolut vara hos någon pålitlig barnvakt ett par timmar. Jag lovar att ni alla kommer må bra av det!

2010-02-25 // 20:33:03
» Rex

Hon kan ju få vara hos farmor & fajfaj också?

;-)

2010-02-25 // 20:38:57

Tycker det låter som en jättebra idé, ni mår alla bra av det:) Viktigt att värna om sitt förhållande! Passa på nu och ha lite helgmys! Kramar

2010-02-25 // 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback