andras liv

Bloggfenomenet har på senaste tiden skrämt mig mer än vad det gjort förr. Här sitter vi och läser om andras liv- avundas, kritiserar, hatar och älskar. Människor som vi i många fall inte känner, deras liv i textform lockar. Ni läser om vårat liv, ni läser om Louisas uppväxt, om min vardag, om våra upp samt nedgångar.

Det som jag tycker är så synd är att vi läser om andras liv, till och med de vi känner. Vi kanske inte hör av oss för vi har ju redan läst vad våra vänner gjort på dagen.
Jag vet att de flesta av er som läser min blogg vet vem jag är, har träffat mig, gått i samma klass och skola som mig, spelat i samma fotbollslag, handbollslag eller är barndomsvänner. Jag är övertygad om att i alla fall hälften av er 200 som klickar in er på mammaklara varje dag vet vem jag är, hur jag låter och hur jag ser ut in person. Det är väl knäppt, är det inte?
Människor som förr funnits i mitt liv, följer nu mitt liv som åskådare. Varför säger ni inte hej i kommentarerna? När jag stöter ihop med er på stan så medger ni att ni läser, som om det är pinsamt, vilket det verkligen inte är. Men då kan ni väl säga hej? Påminn mig om vilka som finns, vilka som är intresserade. Sen finns det givetvis de som inte tycker om mig, som varit gamla vänner, som nu läser för att sedan föra vidare spännande skvaller eller allmänt skitsnack.

Det kanske låter knäppt, men det skrämmer mig att det finns de som läser min blogg som vet vem jag är.


Tycker också det känns lite småjobbigt att det finns folk jag känner som läser min blogg utan att ge sig till känna. Vet att min svärmor läste förr, var därför jag slutade (ledde till missförstånd) men vet inte om hon vet att jag har börjat igen. Tycker det är jobbigt att inte veta, men jag vill ju inte fråga för då kommer hon ju veta att jag bloggar igen :P

2010-12-08 // 13:12:30

Hej Klara! Helena din gamla handbollstränare... Jo jag är en av de som relativt regelbundet följer din blogg, dels för att jag vet vem du är och att du är en fin tjej (som jag minns och kan tyda av din blogg). Men även för att jag också fick barn tidigt, var 20 år när jag fick Sara. Har aldrig bloggat själv, men följer en del handbollsbloggar och några av svenska landslagets damer som bloggar. Tycker att det är roligt att läsa om det som intresserar mig, dvs handboll och ditt fall hur det går för dig. Då menar jag bland annat att få följa din dotters utveckling. Du verkar vara en mamma som tar ditt moderskap på största allvar ingen tvekan om saken, därav nöjet att få läsa om din vardag.Har precis kommit underfull med att det finns kommentarer till varje inlägg att läsa! Förstod faktiskt inte att man kunde kommentera dina eller andra bloggars inlägg!Får väl skylla på att jag är lite äldre, eller bara okunning... Men vill önska dig och din fina familj all lycka. Kram Helena Eriksson

2010-12-08 // 15:46:32
» Malin

Malin från din gamla skola i Gubbängen här, läser din blogg regelbundet :) Förstår hur du menar med att det är skrämmande att de som vet vem man är läser ens blogg, tycker själv att det är mycket värre än att främlingar gör det :)

2010-12-08 // 16:15:22
» Alice

Hej Klara!



Jag är 15 år och bor här i bromma jag med. Jag har aldrig träffat dig men hittade hit via finnis blogg. Jag har alltså varit inne här regelbundet sedan tidigt i din graviditet. Jag tycker du verkar vara en intressant person och en helt underbar mamma. Jag vill önska dig lycka till med allt och även säga att din dotter är helt bedårande. Och även ge en lyckotanke till Max. Hoppas han blir bättre snart :) Många kramar.

2010-12-09 // 18:11:06

Jag har läst din blogg sedan början av din grav. Vi bor i Skåne och jag fick en dotter 3 månader innan dig, vi var alltså gravida samtidigt. Därav att jag läser & fortfarande läser. Din blogg är bra :) KRAM!

2010-12-09 // 21:26:03
» sofia

hej klara !



jag känner inte dig men hittade hit via Finnis blogg. Tycker de är spännande och roligt att läsa era bloggar. Ni motbevisar verkligen många förutfattade meningar som folk har om unga mammor !! GO GIRL

2010-12-13 // 20:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback