ni är tappra

Ni är en bunt tappra läsare än som besöker mig, och det enda ni möts av är gamla inlägg- ingen uppdatering.

Jag känner mig så kluven. Jag förstår inte varför man envisas med att outa sig själv på nätet, varför man vareviga dag delger vad som sker i ens vardag. Men å andra sidan vill jag ju även detta. Det är kul med kontakten, kul med kommentarerna, kul att kunna se tillbaka på. Kul är ett fult ord, det klingar fult och falskt. Men men!

Vi har målat om lägenheten, phuuuuuuu vilket jobb! Vi har sovrummet kvar men allt annat är fräscht vitt och det blev en rejäl skillnad. Vi blev riktigt riktigt nöjda. Vi roddar om det mesta, vi har tillochmed ett ordentligt matbord nu.


Hör och häpna- jag går i ny-vagns-tankar. Suck. Jag vet jag vet. Men den vi har nu är alldeles för tung och tråkigt nog är Louisa alldeles för liten för den. Hon kan ju sitta och hela faderullan men själva sittdelen är för djup och bred så hon, min lilla plutt, studsar runt där i som om det vore en hoppborg.
Hör och häpna om möjligt än mer: jag funderar på att köpa en Bugaboo Cameleon. Jag har alltid sagt att jag bestämt inte ska ha en sådan, för usch så fula och usch så ofunktionella. Men utseendet på dem har förändrats i mina ögon och funktionen är ju genial på sommaren och i stan. Jag menar; den väger nio kil, NIO KILO! Vår Brio väger för tusan närmare 20 kilo; kul. Inte. Den är svinlätt att köra, och ännu viktigare; Louisa får plats i den. Hon fick provsitta Elliotts vagn idag, och det blev ju faktiskt riktigt bra.
Har en på G på Blocket. En 2007a med de gamla spärrarna för handtaget så att det inte glider. Den är superfräsch och för 3500 kronor. Är det någon expert av er som vill uttala sig om detta? För jag är ju som ni kanske märker helt lost.

Det här med bloggande blir som en vana. Och likt en vana försvinner det så lätt i minnet "hur" man gör om man låter bli på ett tag. Det finns där men inte på samma lättsamma vis som förr.

Värt att nämnas: Louisa kan nu ställa sig upp mot saker. Däremot kan hon inte ta emot sig vilket kan sluta i ajaj. Det har inte gjort det ännu men det är väl bara en tidsfråga i och med att hon är så snabb. Tiden går fort, har jag nämnt det förr?


vad roligt att du har hitta en bra vagn till din dotter :)

2010-08-12 // 18:50:15

Jag sa samma sak om buggan :P men jag ångrade mig oxå fort och köpte då en ny :) det är världens smidigaste och lättaste vagn och ja är super nöjd med den :) 3500 låter heller inte så dyrt för en sån vagn om man jämför vad den kostar ny vilket är betydligt mer ! Det är verkligen värt pengarna :) hoppas du hittar tillbaka till bloggandet har följt din från början och ja tycker att den är så mysig att läsa :)

2010-08-12 // 21:06:03

Jag saknar ditt bloggande, du har varit en favorit sen jag hittade hit =) Själv bloggar jag för att själv minnas. Visst kan man skriva dagbok men med bloggen blir man pushad att göra det oftare eftersom man har läsare som gärna vill ha lite uppdatering och på så sätt behåller man lite fler minnen som annars är lätt att glömma.

2010-08-13 // 08:05:05

Jo precis, och som jag själv märker så blir det svårare att hitta tid ju äldre dottern blir. De kräver mer och mer uppmärksamhet =)

2010-08-13 // 14:02:28

det är fett fräsha vagnar ska oxå skaffa mig en sådan i framtiden.. lycka till

2010-08-13 // 14:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback