svaren!

Hur många barn skulle du vilja ha?
Innan jag fick lillan ville jag ha minst tre barn, nu vill jag nog ha högst tre. Definitivt en till i alla fall, får se hur många Max går med på, haha!

Ska lille prinsessan döpas?
Nej vi har istället tänkt att ha ett "namnannonseringskalas", typ där släkt och vänner får komma på fika, precis som ett dop men utan det kyrkliga helt enkelt. Hon får istället välja senare i livet om hon vill döpas genom t.ex. konfirmation.

Om du skulle få en pojke vad skulle den heta då?
Jag var väldigt inne på Vincent, Dennis. Han skulle definitivt heta Valentin i mellannamn i alla fall, efter lillans gudfar.

Vad ska nu prinsessan heta?
Nu har vi äntligen bestämt oss för att det är en liten Louisa, efter måååånga om och men.

Hur återställd är kroppen nu efter förlossningen?
Häpnadsväckande återställd tycker jag. Jag är nu några hekto ifrån min inskrivningsvikt och får på mig mina gamla jeans! Jag har ju fått min enorma beskärda del av bristningar såklart, men de gör mig inte så särskilt mycket alls, helt klart ett värt pris att betala. Sedan är min mage fortfarande hängig, men den blir mindre för varje vecka, huden är även rynkig. Tuttarna är ju E-N-O-R-M-A. Den enda "smärtan" jag har kvar är i ryggen efter de flertalet försök till EDA jag fick.

Inget ett par höga strumpbyxor inte kan fixa att hålla in!


Hur delar ni upp blöjbyte/passning och så vidare?
När Max är hemma tar han i stort sett alla blöjbyten, och "passningen" av Loo är femtio/femtio utöver amningen då.


Hur mycket har lillan lärt sig?
Sedan födseln kan hon nu:
Le
Skratta(eh typ öppna munnen och göra glada ljud, inget HAHA eller så..)
Rulla från rygg till sida
Rulla från mage till sida
Håller upp huvudet och delar av överkroppen när hon ligger på mage(när hon är på rätt humör, haha!)
Börjat greppa saker; t.ex. leksakerna i gymmet, min hand när jag håller den framför henne, mitt ansikte.
Vet att hon har en röst så hon ropar mycket
Pratar med en, svarar med ljud när man pratar med henne
"Sjunger" med när man sjunger eller spelar något för henne.

Vad var dina symptom till grav?
Min mens var först och främst två dagar sen, den brukade vara väldigt regelbunden. Hade även som mensvärk, tror jag mådde lite illa också.

Kan du förklara hurdan Max är?
Max är en väldigt envis, omtänksam och snäll person. Han har sämst tålamod i världen. Han har stora drömmar, och han kan lite av det mesta. En riktig datanörd med ett hjärta av guld. Han har alltid varit så söt mot mig; jag har fått otaliga buketter med rosor av honom genom åren.

NÄR kommer du ner till mig? / Skåningen som saknar er
Åh vännen, hoppas snart snart snaaaaart!


Hade du och max planerat att skaffa barn eller bara blev det så?
Det "stora" avslöjandet: JA vi ville ha Louisa.

Why do you have such big boooobiieees?
Höhöööö, ja du Finni, i've got some serious pills to make them grow like weeeeeeed.

Vad sa dina föräldrar när de fick reda på att du var gravid?
Min pappa skrattade, otroligt nog. Sa "jaa, du är ju inte direkt den första sjuttonåringen". Haha! Det var en helt oväntad reaktion vill jag lova. Han sa också att han skulle stötta oss genom allt.
Nuförtiden mormor, som jag då inte hade någon kontakt med, trodde att jag skämtade om jag minns rätt. Eller hur var din reaktion mormor?

Hur är det att vara mamma i så ung ålder, är det på något sätt jobbigt eller så?
Klart det är jobbigt ibland att vara mamma. Men det tror jag inte har något att göra med att jag är ung. Jag tror att alla har det svårt då och då. För mig går hela mammalivet som på räls känns det som, peppar peppar.

Tänkte ni behålla Tilde som ett andranamn eller tar ni bort det helt?
Vi har tänkt ta bort det helt så det blir alltså Anna Sophia Louisa.

Hade du ingen kontakt alls med din mamma innan du berättade att du skulle få barn?
Hänvisar till kategorin "trådar". Vi hade en period på ungefär ett och ett halvt år då vi inte hade någon kontakt.


hej :) allt bra med dig?

/ http://holykirch.blogg.se

2010-04-18 // 17:33:54

Roligt med frågestunder :)

Jo jag väntar nog med springandet. Alla kilon hinner jag ju faktiskt gå ner sen :) Som du sa, rask promenad duger gott och väl.

2010-04-18 // 18:07:28
» elin

Jag älskar din blogg den är superbra du svara så bar du tar så fian bilder men kan du inte filma in något på lilla en dag kanske hade verit kul.

2010-04-18 // 18:11:24

en fråga, jag hann inte med. hade du ingen kontakt alls med din mamma innan du berättade att du skulle få barn? :S

2010-04-18 // 19:36:12
» emma

intressant att läsa :)



det beror på vad det är för storlek på mamma-jeansen ;)

2010-04-19 // 12:10:33

hehe ja dennis är en fint pojknamn ;) de heter min son som föddes 14feb 10.. så han skulle också haft valentin imellannamn men så ångrade vi oss :) jätte söt flicka du har :)

2010-04-20 // 10:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback