ni frågar, jag svarar

Kan du inte skriva om hur du tränar/äter?

Sedan den 8 mars har jag inte ätit någon skräpmat överhuvudtaget, jag har slutat dricka läsk, och äter inte godis(förutom choklad, haha!). Sen har jag börjat med att till lunch äta sallad som innehåller ruccola, paprika, tomat och avokado. Till det har jag antingen skinka eller tonfisk och sedan två matskedar keso; svingott! Middag blir ofta någon gryta på kött eller kyckling; mästerkocken Max. Till det brukar vi äta ris eller pasta men det har jag nu försökt dra ner på och istället äta mer sallad. Frukost består av knäckemacka med keso och skinka på eller bara skinka, till det ett glas juice eller en kopp te.
Jag dricker dessutom massor av vatten, förutom när sockersuget tar över då jag dricker hemgjord svartvinbärssaft.

MEN, ett stort men, är att jag äter glass tills jag blir knäpp, det finns inget stopp. Ben&jerrys, twix, egengjord mangoglass, pinglass, ja allt! Det är min stora last här i livet och det är inget jag har tänkt sluta med då det är alldeles för gott för både kropp och själ.
Sen är jag svag för kycklingspett med jordnötssås, och inte blir det bättre av att vi bort 200 meter från ett thaimatsställe!

Jag är extremt duktig på att äta grönsaker och frukt, och har varit det så länge jag kan minnas. Banan, äpple, apelsin, vindruvor, passionsfrukt, mango, ja ni ser även allt vad det gäller frukt också. Grönsaker likadant, en middag utan sallad känns inte lika gott, och ser framförallt inte lika gott ut heller.


Träning? I det senaste har jag börjat gymma lite smått igen, där jag gör övningar i maskiner. Sen promenerar jag mycket också. Det är inte bara att gå heller, vagnen väger 16 kilo, släng i en bebis på 6 och en skötväska på 1 kilo, så har du din beskärda del av vikt att släpa på.
Längtar tills jag nu blir frisk igen så att jag kan köra på i gymmet som vanligt med min förevigt trogna träningskompis Karro!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback