kladdis

En superlätt och suuuuupergod kladdkaka har ni här recept på:

2 ägg
2,5 dl socker
100 gram smält smör
1 dl mjöl
4 matskedar kako
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker luftigt. Blande de torra ingredienserna. Smält smöret. Blanda de torra ingredienserna i ägg och socker smeten. Rör i smöret. Smöra och bröa en form. Häll i smeten och grädda i mitten av ugnen i UNGEFÄR 20 minuter. Testa kladdigheten med sticka när det gått en kvart, det SKA bli kladdigt på stickan. MEN det ska inte vara löst i mitten. Hellre kortare tid än längre. Ta ut kakan och låt stå tills den svalnat lite.

Den är sååååå god!


Vi får seriöst ha kladdkaketävling någon gång! :D

2010-04-11 // 19:27:45
» cili

sv: såklart, sådan mor sådan dotter brukar man ju säga ;) du känner förmodligen igen mig från gubbängsskolan! :) jag och max gick i samma klass när vi var små också, haha. på den tiden det var 1-3-klasser, och oj vad gammal jag lät nu :P

2010-04-11 // 19:31:09

Komiskt att jag nyss har satt in en kladdkaka i ugnen:)

Det var väl den vi gjorde? MUMS vad god den blev och SOM vi krängde. Hahaha



Jag saknar er Klara, KOM hit NU!Hälsa Max och lillan från mig<3

2010-04-11 // 19:34:29
» cili

sv: härligt! :) javisst, jag tycker detta med unga mammor är så intressant. har funderat så många gånger på när jag ska skaffa barn själv och hur det skulle vara. det är kul att du hinner blogga mitt i allt!

2010-04-11 // 19:50:59

du är den absolut sötaste mammabloggaren som finns, bara så du vet!:)

2010-04-11 // 20:12:36

haha jag är ju bara för bra, jag kommer skapa kladdkake historia ! hihi

2010-04-11 // 21:22:43
» cili

det är ju jättebra att du känner så :) man tänker sig ju att det ska vara sjukt svårt, jag har nästan aldrig ens hållit i en bebis :p kan inte se mig själv som mamma överhuvudtaget, det blir spännande när den dagen kommer!

2010-04-11 // 21:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback