jaha?

Jag tycker det verkar som om det bara är du som tar hand om lilltjejen hela tiden. men också att det är du som bestämmer det mesta, för i detta inlägget låter det som att du får som du vill , bara för att max ska göra dig glad ungefär för att du har lillan hela tiden.

Vad fint för dig att du tycker det. Vad svarar man på något sånt här? Den här bloggen handlar ju om mig och lillan, jag lämnar till största delen Max utanför, för det vill han. Och om du skulle ha läst tidigare inlägg angående namnbyte hade du förstått att det för Max inte spelar någon större roll vilket av namnen hon får eftersom han tycker att båda är lika fina och passar bra.
Folk tycks glömma att det jag skriver här enbart är en bråkdel av allt det som sker i våra liv..


Vad ere för fel på folk ...

2010-04-08 // 06:00:11

känns som om vissa tycker det är helt okej att ställa så dumma frågor/påståenden när man är en ung mamma. Hade du vart 30 hade inget tänkt i dom banorna.Så dumt! Klart man spenderar mest tid o tar mest hand om barnet när man är föräldraledig. Det är lite det de går ut på :)

2010-04-08 // 12:00:07
» Lina

När man skriver blogg och hänger ut sig på det sättet på internet får man ju ta de här frågor också. Nu säger jag inte att det var en bra fråga men självklart är det folk som undrar.

Att sen referera till att frågan ställs enbart för att hon är en ung mamma tycker jag är lite patetiskt. hon hade nog fått den frågan även om hon var 30 däremot hade hon inte haft lika många läsare.

2010-04-08 // 13:50:09
» G

jag håller med Lina här uppe, klart det är folk som undrar. Fine att Max inte vill ha en sån stor del av bloggen, och det måste respekteras faktikst, men ibland så får du det att låta som om allt är på ditt, och det är du som bestämmer och Max ger dig som du vill ha det, som det där med namnen. Och visst är det fult att dömma av oss läsare, när vi varken känner dig, Max eller vet hur ert liv ligger till på riktigt, men du måste förstå att man undrar och dömmer efter det man läser här, för vi har inget annat att utgå ifrån, så det blir automatiskt att man tror att du alltid får som du vill bara för att tar hand om lillan mest ser det ut som. Ja, jag hoppas du förstår mig rätt nu. Jag tror att dem flesta vet att ert liv inte är allt du skriver ut här, eftersom Max valt att inte vara med, men ändå får vi en bild, och den bilden är kanske fel, men det är därför folk ifrågesätter... annars tycker jag er dotter är supersöt =)

2010-04-08 // 15:03:48
» elin

Duma männsikor bry dig inte om dom. Om nu inte Max vill vara med i bloggen är det okej. Jag tycker du har helt rätt. Vad blir lillans namn nyfiken.

2010-04-08 // 16:00:18

Till G: måste man överhuvud taget dömma?? Kan man undra i det tysta eller ska man anta det värsta? Kan man tänka på HUR man uttrycker sina frågor? Kan man kanske skriva fråga "hur är max delaktig i era liv? Han nänms så sällan i bloggen. " Kanske vore en bra ide att läsa det man själv skriver och funder ut på hur det kan uppfattas och tänka på att en mening kan läsas på lika många olika sätt som det finns människor som läser dom! Nä ärligt talat tycker jag det är fult av er att "hoppa på" klara som ni gör. Låt bli att läsa om ni inte an föra er på ett ordentligt sätt! Jag tycker att det är intressant och modigt av klara att dela med sig av sin vardag och då jag själv var en ung mamma är det intressant att läsa hur hon får det att gå ihop men jag har intte som helst funderingar kring hur Max är delaktig i deras liv för det har jag faktiskt inte med att göra utan vill klara berätta för oss så gör hon ju det! Sluta fråga så mycket och fundera nästa gång på om ni har med det ätt göra! Tror ni på fullaste allvar att ni har NÅGON som helst rättighet till det? Bara för att hon skriver en blogg? Nä skärpning i ledet här tycker jag!! Fult onödigt och väldigt omoget gjort!



Till dig klara: som eln sagt - bry dig inte om dom!! Du gör ett superjobb och jag tycker att det verkar väldigt sunt att ge max den del i bloggen han själv önskar!! =) krma på dig och fortsätt skriv=)

2010-04-08 // 18:42:43

sv: Jag letar efter en permantent vagn, alltså ingen sulky för det har jag redan en :) tack för tipset, fanns massa andra :D Inte lust att ge min blogg en röst i snällaste föräldrarbloggen? ;)

2010-04-08 // 20:22:24
» G

Till "en annan Sara": det är fulltkomligt normalt att undra och fundera, det är Klaras eget val att skriva ut sitt liv på nätet, och det kommer alltid finnas folk som dömmer. Jag påstår inte att det är rätt, att "hoppa på" Klara - om något alls - eftersom hon tydligt gjort klart för oss att bloggen inte inkluderar Max så mycket av hans egna själ, men det är väll klart som fan (ursäkta) att man undrar ändå? Nyfikenhet? Visst borde folk tänka på hur dom formulerar sina frågor, för jag vill inte änns tänka mig hur jobbigt det kan vara i vissa tillfällen då du Klara får vissa "påhoppande" frågor - men det tror inte jag var någons mening.

2010-04-08 // 20:25:12

idioti! jobbigt med såna människor!



sv: Åh tack gumman! Du föresten, det går inte att kommentera inlägget ovan, öppna det igen och gör ett mellanslag och sedan publicera om det så ska det fungera :)

2010-04-08 // 20:32:31
» SAra

jag har absolut inte hoppat på klara som det sägs av vissa här. men hon ska kunna ta kritik ifrån andra, hon väljer ändå att skriva ut sitt liv i en blogg nu. folk undrar, folk diskuterar, folk har jävligt mycket åsikter! ta och acceptera det precis så mycket som jag måste acceptera att du kanske inte vill ha frågor (?)

2010-04-08 // 20:40:43
» Gina

Håller med SAra. Skriver man blogg på nätet får man ta att det kommer frågor. Sen tror jag inte ovanstående fråga var menat som ett "påhopp" utan mer en fundering. Alla har ju rätt att fråga annars får du stänga kommentar fältet. Sen är det ju upp till dig om du vill svara eller ej.

2010-04-08 // 22:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback